Privacyverklaring.

Hieronder zie je het Privacy Label van Qii. Hierin staat samengevat hoe wij met jouw gegevens omgaan. Door middel van iconen en een beknopte uitleg laat het label in één oogopslag zien wat er met persoonsgegevens gebeurt.

Wil jij precies weten wat er met jouw persoonsgegevens gebeurt? Lees dan onder het Privacy Label de hele tekst van onze privacyverklaring. Daarin leggen we het allemaal uit. Als je vragen hebt, laat het ons dan weten. We proberen ze zo snel mogelijk te beantwoorden.

Privacyverklaring.

Wij ontwikkelen Qii speciaal om jouw privacy te beschermen wanneer je gegevens deelt. Wij dragen er dan ook zorg voor dat de informatie die je aan ons beschikbaar stelt, vertrouwelijk wordt behandeld.

Deze privacyverklaring is voor het laatst aangepast in september 2021. Je kunt de laatste versie altijd te vinden op onze website: qii.nl/privacyverklaring/

Wie is Qii en wat doen wij? 

Qii is online dienst die speciaal is ontwikkeld voor de gebruiker die eenvoudig gegevens wilt delen, om bijvoorbeeld een woning te kunnen huren. In een veilige online omgeving verzamel je jouw persoonsgegevens en deelt alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de dienst of het product dat je wilt afnemen. Qii zorgt er voor dat jij weer in de regie bent over jouw eigen gegevens!

Wat zijn persoonsgegevens? 

Bij Qii worden verschillende soorten persoonsgegevens verwerkt, maar wat zijn persoonsgegevens eigenlijk en wat wordt bedoeld met verwerken?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als persoon. Denk hierbij aan jouw naam of jouw adresgegevens.

Verwerken is een heel breed begrip, waarbij je kunt denken aan: opslaan, bijwerken of wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, etc. Kortom, alle handelingen die je kunt uitvoeren met jouw persoonsgegevens.

Lees hieronder meer over welke persoonsgegevens van jou door Qii worden verwerkt.

Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van jouw persoonsgegevens?

Qii is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens die opgeslagen zijn in jouw digitale kluis en de naleving van haar privacy beleid. Qii is een handelsnaam van Qii B.V, kantoorhoudende te Arnhem, aan de Eusebiusbuitensingel 6. Bij de Kamer van Koophandel kun je ons vinden onder nummer 63809842.

Voor gegevens die je gedeeld hebt met de aanbieder, is de aanbieder verantwoordelijk. De aanbieder is de eigenaar die een woning, goed of dienst aanbiedt en de persoon of rechtspersoon die door de eigenaar rechtsgeldig gemachtigd is tot het aanbieden van een woning/goed (denk hierbij aan een makelaar).

Heb je vragen over privacy? Die kun je stellen via privacyqii@qii.nl. Onze Functionaris Gegevensbescherming leest ook mee. Die heeft als taak ervoor te zorgen dat jouw privacy goed beschermd wordt.

Welke persoonsgegevens verwerkt Qii? 

Op vijf momenten worden persoonsgegevens verwerkt door ons: 

  1. Wanneer je een Qii aanmaakt (en opslaat in jouw digitale kluis) 
  2. Wanneer je jouw Qii deelt met aanbieders 
  3. Bijhouden van handelingen (loggen) op het platform 
  4. Indien je contact opneemt met onze help & service 
  5. Bij het uitvoeren van analyses 

Hieronder wordt voor ieder moment beschreven welke persoonsgegevens door ons verwerkt worden.

1. Qii aanmaken (en opslaan in jouw digitale kluis) 

Wanneer je een Qii aanmaakt bevat deze een set aan persoonsgegevens die je kan delen met een aanbieder. Een Qii bevat de volgende persoonsgegevens:

  • Identiteitsgegevens: 

Dit zijn gegevens zoals jouw naam, geboortedatum en bijvoorbeeld hoeveel kinderen je hebt. Deze gegevens worden verzameld door in te loggen bij MijnOverheid.

  • Adresgegevens: 

Dit zijn gegevens over jouw huidige adres, maar ook jouw adressen die geregistreerd staan bij het kadaster. Deze gegevens worden verzameld door in te loggen bij MijnOverheid.

  • Contactgegevens: 

Email adres en telefoonnummer. Deze gegevens zijn soms nodig om op een veilige wijze in jouw Qii te kunnen inloggen.

  • Inkomensgegevens: 

De inkomensgegevens in jouw Qii bestaan voornamelijk uit maandinkomens die je ophaalt bij Mijn UWV. Daarnaast worden jaarinkomens verkregen door in te loggen bij MijnBelastingdienst.

2. Qii delen met aanbieders 

Nadat je een Qii hebt aangemaakt, kan je deze ook gaan delen met een aanbieder van wie je een dienst of product zou willen afnemen. Als je deze deelt met een aanbieder, dan bevestig je dat zij jouw persoonsgegevens uit jouw kluis bij Qii in mogen zien.

De aanbieder kan na het inzien van jouw gegevens er nog voor kiezen om een consumentenonderzoek bij je uit te voeren indien hier een gerechtvaardigd belang voor is. Verderop in deze privacyverklaring lees je meer over wat dit is en welke informatie het bevat.

3. Bijhouden van handelingen (loggen) op het platform 

Wanneer je gebruik maakt van Qii houden wij bij welke handelingen je als gebruiker uitvoert. Dit bijhouden wordt logging genoemd en is noodzakelijk om in het geval van misbruik of softwareproblemen (bugs) nader onderzoek te kunnen doen.

4. Contact met Help & Service 

Je kan ons op verschillende wijze contact met ons zoeken 

  • Contactformulier: 

Eén van die wijze is middels een contactformulier via onze website. De contactformulieren worden door ons verwerkt in het programma Salesforce. Op dit contactformulier moet je, naast jouw bericht, je naam en e-mailadres invullen, zodat Qii contact met je kan opnemen om je vraag te kunnen beantwoorden. Zorg ervoor dat je geen gevoelige informatie in het bericht zet.

  • Telefoon: 

Een andere wijze om ons te benaderen is door te bellen naar onze Help & Service. Heb je jouw nummerherkenning aan staan, dan slaan we jouw telefoonnummer tijdelijk op. De gesprekken worden niet door ons opgenomen.

  • Klacht: 

Je kan ook contact opnemen om een klacht in te dienen. Bij een klacht die door ons ontvangen wordt, direct of indirect (via bijvoorbeeld een klachtenwebsite), gebruiken wij de bijgevoegde persoonsgegevens om de klacht te behandelen. Zodra de klacht eenmaal  behandeld is, verwijderen wij de persoonsgegevens die terug kunnen leiden naar jou als persoon. De inhoud van de klacht wordt door ons bewaard voor verdere analyse en ter verbetering van onze diensten.

5. Analyses 

Om ervoor te zorgen dat onze dienstverlening steeds beter wordt voor jou als gebruiker, worden analyses door ons uitgevoerd. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de wijze waarop een Qii gebruikt wordt. Of de manier waarop je een Qii aanmaakt. Dit gebeurt uiteraard op een veilige manier, zonder dat we jouw persoonsgegevens gebruiken. De analyses voeren we uit op persoonsgegevens die gepseudonimiseerd zijn. Dat betekent dat de gegevens niet direct terug te herleiden zijn naar jou als persoon.

Waarom verwerkt Qii persoonsgegevens? 

Qii verwerkt op vijf momenten persoonsgegevens. Hieronder vertellen wij per moment waarom Qii persoonsgegevens verwerkt. 

1. Qii aanmaken (en opslaan in jouw digitale kluis)  

De dienstverlening van Qii is ervoor zorgen dat jij op een makkelijke en veilige manier jouw persoonsgegevens kan verzamelen. Op het moment dat je een Qii aanmaakt, slaan wij de gegevens (met jouw toestemming) voor jou op in jouw persoonlijke digitale kluis. Zo maken we het voor jou makkelijker om deze gegevens te delen met een aanbieder wanneer het jou uitkomt. Bijvoorbeeld, wanneer een woning aangeboden wordt waarop je snel wilt reageren.

2. Qii delen met aanbieders 

Als je jouw gegevens deelt met een aanbieder, moeten zij goed kunnen beoordelen of jij geschikt bent voor hetgeen zij aanbieden, voordat ze een overeenkomst met jou aan kunnen gaan. Dit kunnen zij alleen beoordelen als ze de juiste gegevens van jou hebben. Met Qii zorg je ervoor dat je je gegevens deelt, hierbij deel je alleen wat noodzakelijk is voor die aanbieder. Vanaf dat moment is de aanbieder verantwoordelijk voor jouw gegevens.

3. Bijhouden van handelingen (loggen) op het platform 

Qii heeft een gerechtvaardigd belang om loggevens rondom het gebruik bij te houden. Voor jouw online veiligheid is het belangrijk om een platform zoals Qii continu veilig te houden en te blijven verbeteren. Met gedetailleerde logging van handelingen die uitgevoerd worden door gebruikers, is Qii in staat om nauwkeurig te bewaken of er ongebruikelijke activiteiten plaatsvinden. Als gevolg kan Qii direct maatregelen nemen. De loggegevens worden veilig opgeslagen en alleen bekeken wanneer Qii een vermoede heeft van problemen in het systeem.

4. Contact met Help & Service 

Als je contact opneemt met de Help & Service, geef je toestemming jouw (persoons)gegevens op te slaan, zodat Qii jouw vraag kan beantwoorden.

Heb je een klacht bij een onafhankelijk instantie of platform ingediend (zoals klachten kompas) dan wil Qii jouw klanttevredenheid hoog houden en je helpen bij de klacht. Qii heeft een gerechtvaardigd belang om deze klachten in behandeling te nemen. Daarvoor willen we weten of ons product goed werkt en waar verbeteringen mogelijk zijn. Zo kan Qii ervoor zorgen dat het product goed aansluit bij jouw wens als gebruiker. Voor het afhandelen van deze klachten wordt alleen de inhoud van de klacht gebruikt. De overige persoonsgegevens die bij de klacht vermeld staan worden niet opgeslagen.

5. Analyse 

De analyses die worden uitgevoerd, dragen bij aan de ontwikkeling van het product. Qii wil namelijk een zo goed mogelijk product voor jou maken. Qii heeft een gerechtvaardigd belang om haar product te verbeteren. Daarvoor moeten we wel weten waar het product verbeterd moet worden. Hierbij zijn analyses een noodzakelijk onderdeel. Qii gebruikt hierbij niet meer gegevens dan noodzakelijk voor de rapportages. De wel aanwezige data wordt vervolgens gepseudonimseerd en is daarmee niet zomaar herleidbaar naar jou als persoon.

Wie kan jouw persoonsgegevens inzien? 

Er zijn vier momenten waarop persoonsgegevens van jou kunnen worden verwerkt. Er zijn dus ook verschillende momenten waarop deze kunnen worden ingezien.

1. Qii aanmaken (en opslaan in jouw digitale kluis) 

Er zijn twee wijzen waarop je jouw Qii kan aanmaken: 

  • Met DigiD

Als je jouw Qii aanmaakt met behulp van DigiD ziet niemand jouw gegevens in, zonder jouw toestemming.  

  • Zonder DigiD, middels documenten

Op het moment je Qii afrondt zonder het gebruik van DigiD, maar door middel van uploaden van documenten, geef je toestemming aan onze partner EDR Credit Services om deze gegevens in te zien. Zij controleren de documenten en gaan deze gegevens in jouw Qii vullen.

2. Qii delen met aanbieders 

Als jij jouw Qii met een aanbieder wilt delen, dan kunnen zij jouw gegevens inzien zoals die op dat moment bekend zijn. Je deelt jouw Qii als complete groep, dus ook de Qii’s  van de andere aanwezige groepsleden.

3. Contact met help & service 

De Help & Service van Qii ziet alleen jouw Qii in op het moment dit noodzakelijk is in jouw belang, bijvoorbeeld bij vragen. Wanneer dit het geval is zal de Help & Service altijd op een gepaste en veilige manier met jouw gegevens omgaan.

4. Bijhouden van handelingen (loggen) op het platform 

De bijgehouden handelingen (logging) wordt vooral bekeken op data niveau door een beperkt aantal personen. Alleen wanneer het noodzakelijk is voor verdere analyse, wordt naar de inhoudelijke informatie gekeken.

5. Analyse 

De medewerkers van Qii zien de gegevens voor analyse. De gegevens die worden gebruikt voor analyse zijn gepseudonimiseerd. Dat betekent dat de gegevens niet direct terug te herleiden zijn naar jou als persoon.

Kan je gegevens wijzigen of aanvullen in jouw Qii?

Na het aanmaken van jouw Qii kun je jouw gegevens op onderdelen beperkt aanvullen of wijzigen. Qii heeft geen invloed op de gegevens die jij aan jouw Qii hebt toegevoegd vanuit MijnOverheid, Belastingdienst of UWV.

Hoe lang blijven jouw persoonsgegevens bewaard? 

Er zijn verschillende momenten waarop jouw persoonsgegevens verwerkt worden. Hieronder per moment uitleg over hoe lang jouw persoonsgegevens door ons bewaard blijven.

1. Qii aanmaken (en opslaan in de kluis) 

Als je jouw Qii hebt aangemaakt, dan worden jouw gegevens opgeslagen in jouw digitale kluis. De gegevens blijven maximaal 3 maanden geldig en te gebruiken.

Na 3 maanden zijn jouw gegevens verouderd. Dit betekent dat je ze dan niet meer kan delen met een aanbieder, maar dat je eerst de gegevens moet updaten.

Na 6 maanden worden jouw persoonsgegevens vanzelf verwijderd, mits je ze niet gedeeld hebt met een aanbieder.

2. Qii delen met aanbieders 

Gegevens die je gedeeld hebt zijn standaard 3 maanden door de aanbieder in te zien. Na die tijd worden de rechten automatisch ingetrokken en heeft de aanbieder geen toegang meer tot de gegevens die je bij ons in de kluis hebt zitten.

Daarnaast kan je via jouw inlog bij Qii de aanbieder ook binnen de drie maanden het recht tot het inzien van jouw gegevens intrekken. Zo bepaal je zelf hoe lang je jouw gegevens beschikbaar wilt stellen.

  • Gegevens bij de aanbieder 

Alhoewel Qii streeft naar volledige regie over je eigen data, kan de aanbieder ervoor kiezen om jouw persoonsgegevens lokaal op te slaan. In het geval dat je tot een overeenkomst gekomen met de aanbieder, is de aanbieder zelfs wettelijk verplicht om bepaalde persoonsgegevens voor een langere periode op te slaan. Het kan dus zijn dat wanneer je jouw gedeelde gegevens intrekt, (een deel van) jouw gegevens nog opgeslagen staan bij een aanbieder. Natuurlijk helpt Qii je graag bij om in contact te komen.

  • Tot een overeenkomst gekomen met een Qii of Huurpaspoort vóór 1 oktober 2020 

Wanneer je vóór 1 oktober 2020 een Huurpaspoort (handelsnaam van Qii) of Qii hebt aangemaakt waarmee je tot een overeenkomst gekomen bent met een aanbieder (bijvoorbeeld een gesloten huurovereenkomst), worden jouw persoonsgegevens door Qii voor maximaal twee jaar bewaard.

3. Contact met help & service 

Wanneer je contact hebt opgenomen met onze help & service of via een webformulier, dan worden jouw persoonsgegevens één jaar bewaard. Na dat jaar worden deze gegevens automatisch verwijderd. Als je belt naar onze help & service wordt je telefoonnummer twee jaar opgeslagen. De gesprekken zelf nemen we niet op.

In het geval van een ingediende klacht worden jouw persoonsgegevens na het behandelen van de klacht verwijderd. De inhoud van de klacht wordt door ons bewaard voor verdere analyse en ter verbetering van onze diensten.

4. Bijhouden van handelingen (loggen) op het platform 

Gegevens die gelogd zijn worden één jaar bewaard. Na dat jaar worden deze gegevens automatisch verwijderd.

5. Analyse 

Alle gegevens van jou die door ons gebruikt worden voor analyse doeleinden, worden gepseudonimeerd (niet direct terug te herleiden naar jou als persoon) maximaal twee jaar bewaard.

Wat is een consumentenonderzoek en wat gebeurt er met jouw gegevens? 

Stel, je bent benieuwd naar de mogelijkheden van het huren van een huis. Goed nieuws! Maar, kom je hier altijd voor in aanmerking? Niet altijd. Dit is namelijk afhankelijk van de kredietwaardigheid, ofwel jouw financiële gezondheid.

Waarom dat belangrijk is? 

Ga eens bij jezelf na… Zou jij je geld uitlenen aan een onbekende? Of het nu een persoon of bedrijf is, een aanbieder moet erop vertrouwen dat hij zijn geld ontvangt voor hetgeen hij levert.

Als een aanbieder meer vertrouwen wilt hebben om te beoordelen of jij geschikt bent, dan kan hij via Qii een krediet check (consumentenonderzoek) opvragen. Dit geeft de aanbieder meer inzicht in jouw financiële situatie, om te voorkomen dat hij bijvoorbeeld met een wanbetaler te maken krijgt. Hiermee krijgt een aanbieder meer zekerheid voor het verstrekken van het product of dienst.

Het consumentenonderzoek dat aanbieders kunnen afnemen via Qii, wordt uitgevoerd door Focum B.V.

Een consumentenonderzoek is niet alleen ter bescherming van een aanbieder, maar ook voor jou als financieel kwetsbare consument. Want de gevolgen van een woning huren met te hoge maandelijkse lasten, zijn niet fijn…

Welke controles worden er gedaan? 

Het consumentenonderzoek bestaat uit een combinatie van verschillende onderdelen:

  • Een (kleur) score samengesteld uit een combinatie van gegevens over jou als persoon.
  • Algemene gegevens; Controle of je voorkomt in de database en je laatst bekende woonadres.
  • Of jouw opgegeven adres bekend staat als koop of huur?
  • Frauderisico; Ben je ooit betrokken geweest bij bijvoorbeeld fraude in (online) bestelgedrag.
  • Zijn incassobureaus in de afgelopen periode op zoek geweest naar jou?
  • Of je een registratie hebt bij incassobureaus en/of gerechtsdeurwaarders. De uitkomst van dit onderzoek heeft betrekking op jou als persoon of jouw woonadres.
  • Of je geregistreerd staat in het insolventieregister. Deze bevat gegevens van faillissementen, surséances van betaling en schuldsaneringen.
  • Of je geregistreerd staat in het curateleregister en dus onder curatele staat van de overheid.
  • Alle bedrijven waarbij je betrokken bent (geweest) als eerste bestuurder of eigenaar.

Deze onderdelen kunnen informatie over jou bevatten, mits er iets bekend is. Op de website van Focum kan je meer informatie vinden over Focum en het opvragen van gegevens.

Hoe kan ik mijn consumentenonderzoek inzien? 

Wanneer je een vraag hebt over de informatie die Focum over jou levert aan de aanbieder, kun je inzage van je gegevens opvragen bij hen. De makkelijkste manier om dat te doen is via het online inzageformulier. Deze kun je vinden op de website van Focum. Belangrijk is dat je hier dezelfde gegevens invult als die je gebruikt hebt voor het aanmaken van je Qii.

Je kan jouw verzoek ook indienen door Focum te mailen naar ‘inzage@focum.nl’. Zorg dat je in je mail alle gegevens zet die je ook moet vermelden op het formulier.

Beschik je niet over de mogelijkheid om online een verzoek in te dienen, dan kun je jouw verzoek ook naar onderstaand postadres versturen. Hierbij moeten ook een kopie van het identiteitsbewijs en de aanleiding van het inzageverzoek mee gestuurd worden. Let erop dat je belangrijke gegevens afschermt/zwart maakt zoals jouw BSN.

Focum

T.a.v. Afdeling Inzageverzoeken

Postbus 2178

3800 CD Amersfoort

 

Via een brief krijg je vanuit Focum vervolgens een reactie binnen ongeveer vijf werkdagen (wettelijk 30 dagen).

Gebruik(er)sonderzoek

Ons doel is om ons product goed aan te laten sluiten bij de wensen van de gebruiker. De gebruiker ben jij! Wij voeren soms onderzoek uit om jouw wensen in kaart te brengen of te kijken of onze app naar wens is gemaakt. Dit doen we, bijvoorbeeld, door interviews met mensen die gebruik maken van Qii. Soms voeren we dit soort onderzoek zelf uit, soms vragen we een gespecialiseerd onderzoeksbureau. We kunnen je benaderen via jouw account in de app of via een bevestigingsmail die je bijvoorbeeld krijgt wanneer je je Qii onboardingsproces hebt afgerond. Wanneer zo’n onderzoek uitvoeren zullen we je altijd apart informeren over hoe we met jouw persoonsgegevens omgaan.

Wat gebeurt er met de documenten die je upload in Qii? 

Er zijn twee plekken in je Qii waar documenten kunnen staan 

1. Documenten in jouw digitale kluis

Om diverse redenen kunnen documenten zijn toegevoegd aan jouw kluis.  

  • Inkomensverklaringen 

De inkomensverklaringen van de Belastingdienst van de afgelopen 2 jaar worden automatisch opgehaald wanneer jij een Qii aanmaakt. Deze wordt voor jou opgeslagen in jouw kluis. Een aanbieder kan deze gegevens niet inzien, tenzij jij jouw gegevens gedeeld hebt en zij recht hebben om jouw inkomensverklaring in te zien.

  • Qii aanmaken zonder DigiD 

Als je een Qii aanmaakt zonder DigiD, dan maak je deze aan met documenten. Deze documenten worden opgeslagen in jouw kluis. Een aanbieder kan deze niet inzien. Ook niet op het moment dat je jouw Qii deelt met een aanbieder.

2. Documenten gedeeld met aanbieders 

Soms krijg je van een aanbieder het verzoek om extra documenten te uploaden. Wanneer je een document deelt met een aanbieder, dan kan alleen deze aanbieder de documenten inzien (niet downloaden).

Kan je jouw Qii en daarmee al jouw gegevens verwijderen? 

Wanneer je ervoor kiest om jouw gehele Qii te verwijderen, dan worden deze gegevens direct verwijderd uit onze actieve systemen. De aanbieders waarmee je jouw gegevens gedeeld hebt (de deelacties), worden daarmee ook verwijderd. Jouw gegevens blijven nog maximaal 14 dagen opgeslagen in onze back-ups. Na 14 dagen zal jouw Qii ook daaruit permanent verwijderd zijn. De gegevens opgeslagen ten behoeve voor controle doeleinden (logging) of analyse, blijven bewaard volgens de hierboven beschreven termijnen. Alleen wanneer een aanbieder een overeenkomst met jou is aangegaan, zal hij (een deel) van jouw gegevens verplicht moeten bewaren. Wil je jouw Qii verwijderen? Dat kan in de Qii app onder het knopje ‘Account.’

Met welke andere partijen deelt Qii jouw gegevens? 

Qii zal nooit zonder jouw toestemming de gegevens uit jouw kluis delen met anderen.  

Er zijn wel bedrijven die ons helpen bij onze dienstverlening. Zo krijgen we hulp bij: 

  1. Het plaatsen van cookies op onze website.
  2. Het veilig inloggen in jouw Qii.
  3. Aanvullingen op jouw Qii.

1. Cookies op onze website 

Qii plaatst specifieke cookies op de website om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking van de website.

Hiermee kunnen we de website en het platform zo gebruiksvriendelijk en interessant mogelijk maken voor jou. Wij verzamelen geen gegevens die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Wil je meer weten over de gebruikte cookies? Via deze link kan je meer lezen over de cookies waar we gebruik van maken en wat ze doen.

2. Inloggen in je Qii 

Wanneer je wilt inloggen in je Qii doe je dat met je e-mailadres en je telefoonnummer. Om het inloggen veiliger te maken, gebruiken we sms-verificatie, zodat niet iemand anders in jouw Qii kan inloggen. Message Bird helpt Qii door het gebruik van jouw telefoonnummer bij het verzorgen van deze sms-verificatie.

3. Aanvullingen op jouw Qii 

  • EDR credit services 

Wanneer je je Qii afrondt zonder het gebruik van DigiD, maar door middel van het uploaden van documenten, helpt onze partner EDR Credit Services om deze gegevens om te zetten naar jouw digitale kluis. Zij controleren de documenten en gebruiken deze om de gegevens in jouw Qii in te vullen.

  • Focum 

Indien een aanbieder meer vertrouwen wilt hebben om te beoordelen of jij geschikt bent, dan gebruikt zij hiervoor de krediet check (consumentenonderzoek) van Focum B.V. Focum ontvangt vanuit Qii persoonsgegeven om deze check uit te kunnen voeren.

Wat gebeurt er met jouw gegevens als je vanaf onze website doorlinkt naar een website van derden? 

Op de website van Qii kan je links vinden naar websites van andere organisaties. Wij kunnen geen verantwoordelijkheid dragen voor het gebruik van jouw gegevens op die websites. Wij raden je daarom altijd aan om de privacyverklaring van die websites te lezen.

Hoe beschermt Qii jouw persoonsgegevens? 

Qii heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om jouw gegevens op een veilige manier op te slaan. Om ervoor te zorgen dat jouw gegevens beschermd blijven, worden deze maatregelen ook regelmatig getoetst en zo nodig aangepast. Enkele voorbeelden van onze maatregelen zijn:

  • Qii draait op servers in Nederland.
  • Logische toegangscontrole, gebruikmakend van een pincode of sms-verificatie.
  • Automatische logging van alle verwerkingen van persoonsgegevens.
  • Fysiek maatregelen voor toegangsbeveiliging in onze serverscenters.
  • End-to-end encryptie (versleuteling) van persoonsgegevens;
  • Steekproefsgewijze controle op naleving van intern en extern beleid;
  • Beveiliging van netwerkverbindingen via Secure Sockets Layer (SSL) technologie;
  • Werken met beveiligd netwerken.
  • Qii is ISO 27001 gecertificeerd. ISO 27001 is een wereldwijd erkende norm op het gebied van informatiebeveiliging. De norm schrijft voor hoe Qii procesmatig met het beveiligen van informatie om moet gaan, met als doel om de vertrouwelijkheid, beschikbaarheid en integriteit van informatie te waarborgen.

Wat zijn jouw rechten? 

De AVG geeft jou als mens meerdere rechten. Hieronder leggen wij uit hoe deze rechten ingericht zijn wanneer je gebruik maakt van Qii.

Wanneer je een beroep wil doen op je rechten wordt jouw identiteit door ons gecontroleerd. Zo weten we zeker dat we met jou contact hebben. Om je identiteit te controleren worden bijvoorbeeld een aantal identificerende vragen gesteld.

1. Recht op inzage 

Je hebt het recht om in te zien welke persoonsgegevens van jou worden verwerkt. Door het inloggen in jouw Qii kun je zien welke persoonsgegevens van jou door ons worden verwerkt.

2. Recht op Correctie en aanvulling 

Gegevens die je zelf hebt ingevuld bij bijvoorbeeld het aanmaken van je Qii, kun je (laten) wijzigen. Wanneer de te wijzigen gegevens nodig zijn om in te kunnen loggen, zoals telefoonnummer of emailadres, kan gevraagd worden om aan te tonen dat de nieuwe gegevens ook daadwerkelijk van jou zijn.

Gegevens die je met Qii uit de overheidsbronnen ophaalt kunnen niet gewijzigd worden. Daarvoor moet je bijvoorbeeld naar het gemeentehuis of het UWV.

3. Recht op verwijdering 

Je hebt het recht om jouw persoonsgegevens die zijn opgeslagen in Qii te verwijderen.

In het geval dat je gegevens gedeeld hebt met aanbieders, kun je de aanbieder via jouw inlog direct de toegang ontzeggen tot de persoonsgegevens opgeslagen in jouw kluis. Voor het verwijderen van jouw Qii kun je een verzoek indienen via het webformulier om de gegevens te laten verwijderen.

Ben je een overeenkomst aangegaan met de aanbieder, dan heeft deze het recht om bepaalde persoonsgegevens te bewaren om uitvoering te geven aan de overeenkomst.

4. Recht van bezwaar 

Het kan zijn dat je, vanwege jouw specifieke situatie, je liever niet wilt dat jouw persoonsgegevens nog verder worden verwerkt. Wanneer dit het geval is kun je contact opnemen met Qii, wij nemen jouw verzoek zo snel mogelijk in behandeling.

Wanneer je een beroep gedaan hebt op je recht van bezwaar, gaan wij gedurende je beroep op bezwaar jouw gegevens niet verder verwerken (beperking van verwerking).

5. Recht op beperking van verwerking 

Wanneer je bezwaar hebt gemaakt op de verwerking van je gegevens, stoppen wij tijdelijk met het verwerken wij gedurende je beroep op bezwaar.

6. Recht op dataportabiliteit 

Wil je jouw gegevens die opgenomen zijn in jouw Qii kluis overdragen aan een andere partij? Daarbij kunnen wij je helpen.

7. Recht met betrekking tot geautomatiseerde besluitvorming en profilering 

Tot slot heb je, wanneer gebruikt gemaakt zou worden van geautomatiseerde besluitvorming, het recht op een menselijke blik bij besluiten. Bij Qii wordt echter geen gebruik gemaakt van geautomatiseerde besluitvorming.

Heb je hulp nodig of wil je graag extra informatie over het inroepen van uw rechten dan kunt u mailen naar privacyqii@qii.nl. 

Melden klacht 

Denk je dat wij niet handelen in overeenstemming met de privacywetgeving? Dan horen we dat graag. Je kan hierover ook een klacht indienen bij de AP. Klik dan hier.

Mag deze privacyverklaring zomaar gewijzigd worden? 

Deze privacyverklaring kan worden gewijzigd en je kunt bovenaan de verklaring vinden wanneer deze voor het laatst is aangepast. Wanneer inhoudelijk belangrijke wijzigingen worden doorgevoerd, in de manier waarop we persoonsgegevens verwerken, zullen we je daar eerst over informeren. Indien nodig, vragen we ook om toestemming.

Qii behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze privacyverklaring. Wij adviseren je daarom om deze privacyverklaring regelmatig te bekijken om te zien of er veranderingen zijn doorgevoerd.