Nieuwe melding MijnOverheid.

Het aanmaken van je MyQii account doe je met gegevens uit de overheidsbronnen Belastingdienst, MijnOverheid en het UWV. MijnOverheid is de bron waar jouw persoonsgegevens staan zoals naam, geboortedatum en adres. 

Omdat MijnOverheid door verschillende instanties zoals gemeentes wordt gebruikt, vraagt MijnOverheid toestemming of een nieuwe instantie of gemeente jouw account bij MijnOverheid hiervoor mag gebruiken. Dan kan deze instantie jouw berichten wanneer dit nodig is. Het ontvangen van deze berichten is niet relevant voor het maken van je MyQii account. Maar als je een nieuwe melding hebt in je MijnOverheid account, kan je niet verder met het maken van je MyQii account.

Stappenplan nieuwe melding MijnOverheid:

In de volgende stappen laten we je zien hoe je een nieuwe melding bij MijnOverheid kan bekijken zodat je verder kan gaan met je MyQii account aanmaken. 

Lukt iets niet? Neem dan contact op en omschrijf bij welke stap je bent vastgelopen, zo kunnen we je sneller helpen.

Stap 1:

Tijdens het aanmaken van je MyQii krijg je bij het opstarten van MijnOverheid de volgende melding te zien wanneer je een nieuwe melding hebt in de berichtenbox van MijnOverheid.  

Om deze melding meteen te bekijken kan de MyQii app je doorsturen naar MijnOverheid, klik op ‘Ga naar MijnOverheid’.  

Waarom moet ik deze melding eerst bekijken?

De MyQii app verzamelt gegevens uit de MijnOverheid omgeving. Wanneer je een nieuwe melding hebt van MijnOverheid, dan wil de website van MijnOverheid je niet doorsturen naar de pagina waar je gegevens verzameld worden. Zonder de melding van MijnOverheid te lezen kan je dus geen gegevens verzamelen in de MyQii app en je account niet afronden. 

Kom je er niet uit?

Lukt het niet met het lezen van de melding van MijnOverheid? Je kan in bovenstaande melding op ‘Stoppen’ klikken. Sluit de MyQii app af en ga zelf naar de website van MijnOverheid om de melding te bekijken. Kom dan op een later moment terug om je MyQii account af te ronden. 

Stap 2: 

De MyQii app opent een internetpagina van de website van MijnOverheid, je maakt dus een kort uitstapje uit de MyQii app. Klik op ‘Inloggen met DigiD’ om naar de Berichtenbox van Mijn Overheid te gaan. 

Zie je de oranje knop niet? Scroll dan naar beneden, soms staat hier nog een melding van MijnOverheid boven. 

Stap 3: 

Nu je bent ingelogd zie je de melding van MijnOverheid over de nieuwe instantie of gemeente staan. Let op, dit kan in jouw geval een andere instantie zijn dan in ons voorbeeld staat. 

Je mag deze organisatie aanvinken als je hier in de toekomst mogelijk berichten van wil ontvangen. Dit is niet verplicht, je kan ook meteen op ‘Opslaan’ klikken zonder deze instantie toestemming te geven.  

Stap 4: 

Als het gelukt is word je doorgestuurd naar de berichtenbox in MijnOverheid. In ons voorbeeld hebben we de berichten afgeschermd. Waneer je dit scherm ziet, dan is de melding van MijnOverheid verwerkt. Je hoeft in deze omgeving nu niks meer te doen. Sluit dit scherm af en ga terug naar de MyQii-app. 

Kan je niet meer terug naar de MyQii app?

De MyQii app opent zelf je internet app met daarin een venster met de website van MijnOverheid. Je kan teruggaan naar de MyQii app, bijvoorbeeld via het home-scherm van je telefoon of via de App Store of Playstore. Op sommige telefoons kan je dit met de terug-knop van je telefoon zelf doen.

Stap 5: 

Wanneer je weer in de myQii-app bent kun je op ‘Probeer opnieuw’ drukken om MijnOverheid opnieuw te starten en jouw gegevens te verzamelen.  

Je kunt nu dus het aanmaken van jouw account vervolgen en afronden. 

Hulp nodig?