Let op: Vanwege grote drukte kan het op dit moment langer duren voor we je vraag kunnen beantwoorden. Stuur ons een bericht via het contactformulier dan komen we zo snel mogelijk bij je terug.

Meest gestelde vragen.

Hoe kom ik aan de activatiecode voor de MyQii app?

Wanneer je jouw MyQii account gaat aanmaken of updaten dan vraagt de MyQii app je om een activatiecode. Je begint altijd met je MyQii door een link van de aanbieder te volgen. Vul de vragen in dan zie je op de laatste pagina de activatiecode. Door de code in te voeren leg je verbindingen tussen de vragen die het hebt ingevuld en de gegevens die je gaat verzamelen in de MyQii app. 

De activatiecode is steeds tien minuten geldig, je kan deze zelf vernieuwen wanneer nodig.

Weet je niet hoe je jouw MyQii moet starten? Neem dan contact op met onze help en service.  

Ik kan niet inloggen in de MyQii app, wat moet ik doen?

Je kan je account opnieuw koppelen aan de MyQii app. Bekijk hier het stappenplan. 

Kun je niet meer inloggen met je e-mailadres en telefoonnummer of ontvang je de inlogcode niet? Neem dan contact met ons op, dan helpen wij je verder.

Ontvang je geen e-mails van MyQii?

Door de vernieuwde spam filter van Gmail kan het voorkomen dat als je een Gmailadres hebt gebruikt, je niet altijd de berichten over je MyQii ontvangt.

Mis je een e-mail, bijvoorbeeld om documenten te uploaden? Neem dan even contact met ons op, dan versturen we deze opnieuw.

Hoe nodig ik een medebewoner uit?

Log in met je pincode in de MyQii app. Klik op de deelactie van de aanbieder en klik onderaan op ‘+persoon toevoegen’. Kopieer de link en klik op opslaan. Deze link verstuur je naar jouw medebewoner.
Zodra deze persoon ook een MyQii account heeft aangemaakt, kunnen jullie gezamenlijk jullie gegevens delen.

Werkt iets niet goed of weet je niet zeker of je MyQii huishouden compleet is? Neem dan contact op met ons via het contactformulier, dan helpen we je verder.

Hoe kan ik mijn inkomen wijzigen?

In je MyQii account staan twee soorten inkomens. Het inkomen opgehaald uit het UWV en het inkomen opgehaald uit de Belastingdienst.

Ben je in loondienst? Dan kan je het inkomen opgehaald uit de UWV wijzigen door in te loggen via de email “MyQii compleet ”of “MyQii geüpdatet”. Klik op “Zelf inkomen opgeven”. Vul je bruto jaarinkomen in en upload een werkgeversverklaring en een recente (proforma) loonstrook. De organisatie met wie je jouw MyQii account deelt, kan dan je nieuwe inkomen en je documenten inzien.

Ben je ondernemer, ZZP’er of ontvang je pensioen, AOW of een uitkering? Neem dan contact op met de organisatie met wie je jouw MyQii account deelt zodat de juiste documenten opgevraagd kunnen worden.

Het inkomen uit de Belastingdienst kan niet gewijzigd worden. Met het updaten van jouw MyQii account wordt de laatst bekende informatie opgehaald. Deel je jouw MyQii account met IDD of WoningNet? Dan kan je het inkomen niet aanpassen.

Hoe voeg ik mijn Belastingdienstinkomen van 2021 toe aan MyQii?

Het inkomen van de Belastingdienst over het jaar 2021 kan vanaf 1-07-2022 in je MyQii toegevoegd worden door je MyQii account te updaten. Bekijk het stappenplan om te zien hoe je MyQii account update.

Hoe kan ik de gegevens in mijn MyQii account wijzigen?

De gegevens in je MyQii account die direct zijn opgehaald bij de overheidsbronnen, kunnen niet zomaar worden aangepast. Heb je het idee dat iets in je MyQii niet klopt? Controleer dan eerst bij de overheidsbronnen zelf of dit goed staat.

Staat het correct in de overheidsbron, maar niet in je MyQii account? Dan kan je jouw MyQii account updaten.

Klopt je inkomen niet? Kijk dan bij het kopje inkomen om te zien hoe je dit voor jouw inkomenstype kan aanpassen.

Wil je iets anders wijzigen? Neem dan contact met ons op dan helpen we je verder. 

Hoe maak ik een MyQii account?

Op dit moment is het alleen mogelijk om een MyQii account te maken via een aangesloten aanbieder.

Heb je een WoningNet of IDD account, volg dan de link in je account. Reageer je op een woning via een advertentie, gebruik dan de link bij de advertentie.

Weet je niet hoe je jouw MyQii account moet starten? Neem dan contact op met onze help en service.  

Hulp nodig met MyQii?

Met de MyQii app kan je veel dingen zelf regelen. Qii heeft verschillende stappenplannen om jou op weg te helpen!

Bekijk de stappenplannen

Vragen per onderwerp.

Wat is MyQii?

MyQii is een online data management app. Dit betekent dat jij digitaal profiel aanmaakt met informatie uit de overheidsbonden. Deze data komt in jouw profiel te staan in jouw eigen digitale kluis. Dit profiel kan je delen met een aangesloten organisatie, zoals bijvoorbeeld de verhuurder van een woning. Zo kan je veilig, snel en digitaal jouw gegevens delen met een organisatie. MyQii is een veilig alternatief om jouw persoonsgegevens te delen, zonder het uploaden van documenten.

Hoe werkt MyQii?

Met de MyQii app log je zelf in bij de vereiste overheidsbronnen om de juiste, geverifieerde gegevens in je MyQii account te zetten. Je hebt inzicht in welke gegevens uit de overheidsbronnen worden verzameld. Dit doe je op een veilige manier door int eloggen met jouw DigiD.

MyQii heeft geen directe verbinding met de overheidsbronnen, en maakt alleen een kopie van de benodigde informatie. De organisatie met wie je een MyQii account deelt kan dit drie maanden inzien, waarna de deelactie wordt gestopt. Deze deelactie kan je na drie maanden verlengen, lees daar meer over bij updaten.

Hoe maak ik een MyQii account?

Je kan een MyQii account maken via de link, advertentie of je account bij een een aangesloten organisatie. Door op een link of advertentie te reageren kan je het maken van je MyQii starten. Je krijgt dan een persoonlijke activatiecode waarmee je de MyQii app kan starten.

Is MyQii veilig?

Qii heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om jouw (persoons)gegevens te beveiligen tegen verlies of enige vorm van rechtmatige verwerking. Wil je meer weten over deze maatregelen? Lees er meer over in onze privacyverklaring.

Is MyQii gratis?

MyQii is kosteloos voor jou als huurder.

Wie kan mijn gegevens bekijken?

Via de MyQii app verzamel je zelf gegevens bij de overheidsbronnen zodat deze veilig kunnen worden gedeeld via je MyQii account. Qii of de organisatie met wie je een deelactie start, kunnen dus nooit rechtstreeks in je DigiD of andere overheidsbronnen kijken.

De gegevens in jouw MyQii kunnen door jouzelf, door Qii en de organisatie waarmee je jouw gegevens deelt, bekeken worden. Deze deelactie is drie maanden geldig, daarna worden de inzagerechten automatisch ingetrokken tot jij zelf opnieuw toestemming geeft voor het delen. Je kan een deelactie ook eerder intrekken of je MyQii account verwijderen via de MyQii app.

Ik heb geen DigiD, kan ik wel een MyQii account maken?

Om gebruik te maken van de MyQii app heb je een DigiD account nodig.

Ben je de gegevens vergeten of heb je geen DigiD account? Dan kan je geen gegevens verzamelen met de MyQii app. Vraag de DigiD gegevens (opnieuw) aan via de website van DigiD. Of vraag de organisatie waarmee je een deelactie wilt starten of er een andere manier is om jouw gegevens te delen.

Wat heb ik nodig om een MyQii account te maken?

Met de MyQii app log je in bij de vereiste overheidsbronnen met je DigiD account. Zorg dus dat je jouw DigiD account geactiveerd hebt en je inloggegevens bij de hand hebt.

Om verbinding te kunnen maken met de drie overheidsbronnen vragen we je om de MijnOverheid omgeving te activeren.

Voor het inloggen bij het UWV moet de sms-controle geactiveerd zijn, dit je kan je aanpassen in jouw DigiD account. Je komt hier via op de website van DigiD.

Kan ik de DigiD app gebruiken voor het maken van een MyQii account?

Nee het is niet mogelijk om de DigiD app te gebruiken om je MyQii account te maken. Je kan via de MyQii app alleen inloggen met je DigiD gebruikersnaam en wachtwoord.

Wil je inloggen in de MyQii app om je gegevens te bekijken? Dat doe je met de pincode die je zelf kiest. Lees daar meer over onder het kopje Inloggen.

Hoe komen mijn gegevens in MyQii?

Via de MyQii app log je zelf in met je DigiD gegevens om de vereiste informatie van de overheidsbronnen te verzamelen. De MyQii app logt je automatisch uit en verwijdert je inloggegevens van je DigiD na het maken van je Qii. De MyQii app maakt geen automatische verbinding met je overheidsbronnen. Alleen de gegevens die op dat moment bekend, en benodigd, zijn bij de overheid, worden in je MyQii gezet.

Hoe download ik de MyQii app?

Je vindt de MyQii app in de Google Play Store of de Apple Appstore.

Heb je een Android apparaat? Zorg dan dat je Android versie 6.0 of hoger hebt geïnstalleerd op je smartphone. Gebruik deze link om meteen naar de Qii app in de Google Play Store te gaan.

Heb je een Apple apparaat? Zorg dan dat je iOS versie 11.0 of hoger hebt geïnstalleerd op je smartphone. Gebruik deze link om meteen naar de App Store te gaan.

Ik kan de MyQii app niet vinden/downloaden

De MyQii app is alleen beschikbaar voor gebruikers met een Nederlands App Store of Play Store account. Dit kan je wijzigen in de instellingen van de App Store of Play Store. Zorg daarnaast dat jouw mobiele telefoon de nieuwste software versie heeft.  

Heb je een Android telefoon? Zorg dan dat je Android versie 6.0 of hoger hebt geïnstalleerd op je smartphone. Gebruik deze link om meteen naar de Qii app in de Google Play Store te gaan.  

Heb je een Apple telefoon? Zorg dan dat je iOS versie 11.0 of hoger hebt geïnstalleerd op je smartphone. Gebruik deze link om meteen naar de App Store te gaan.   

Kan iemand me helpen bij het maken van een MyQii account?

Omdat je zelf gaat inloggen met je DigiD account, kan je alleen zelf je MyQii account maken. We kunnen je daar natuurlijk wel bij helpen. Neem contact op zodat één van onze medewerkers je kan helpen.

Ik heb een opmerking of klacht, waar kan ik dit melden?

Bij Qii leren we graag van onze gebruikers. Ben je ergens niet tevreden over of heb je iets op te merken aan het Qii proces of de service? Dan horen wij dat graag! Neem contact op met ons via het contactformulier, dan nemen we je klacht of opmerking in behandeling.

Hoe kan ik de gegevens in mijn MyQii account wijzigen?

De gegevens in je MyQii account die direct zijn opgehaald bij de overheidsbronnen, kunnen niet zomaar worden aangepast. Heb je het idee dat iets in je Qii niet klopt? Controleer dan eerst bij de overheidsbronnen zelf of dit goed staat.

Staat het correct in de overheidsbron, maar niet in je MyQii account? Dan kan je jouw MyQii account updaten.

Klopt je inkomen niet? Kijk dan bij het kopje inkomen om te zien hoe je dit voor jouw inkomenstype kan aanpassen.

Wil je iets anders wijzigen? Neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik mijn MyQii account updaten?

De geldigheidstermijn van de gegevens in je MyQii, is drie maanden. Wanneer je MyQii account verlopen is, krijg je tijdens het delen van je gegevens automatisch de vraag of je jouw gegevens wil updaten.

Wil je van te voren je MyQii account updaten omdat er bijvoorbeeld iets veranderd is aan je inkomenssituatie? Dat kan via de MyQii app op de accountpagina. Onder het kopje ‘Geldigheid’ kan je op ‘Updaten’ klikken om het update proces te starten.

Hoe lang is een MyQii account geldig?

De gegevens in je MyQii en je deelactie zijn drie maanden geldig. Ben je een deelactie gestart voor bijvoorbeeld een huurwoning? Dan kan de aanbieder de gegevens via je deelactie/reactie drie maanden lang inzien.

In de MyQii app zie je de afloopdatum van iedere deelactie. Je kan zelf je MyQii updaten via de MyQii app om opnieuw drie maanden je gegevens te delen.

Mijn burgerlijke staat is veranderd, hoe kan ik dat aanpassen?

Wanneer je burgerlijke staat veranderd is omdat je bijvoorbeeld net getrouwd bent, of uit elkaar bent gegaan dan moet je dit doorgeven aan de overheid. Zodra de burgerlijke staat in MijnOverheid is aangepast dan kan je jouw MyQii account updaten met deze informatie.

Mijn adres is veranderd, hoe kan ik dit aanpassen?

Zorg dat het nieuwe adres bekend is bij de overheid. Dit controleer je door in te loggen op de website van MijnOverheid. Zodra het nieuwe adres in MijnOverheid is aangepast dan kan je jouw MyQii account updaten met deze informatie.

Mijn telefoonnummer of e-mailadres is veranderd, kan ik dat aanpassen?

Je kan je e-mailadres en telefoonnummer wijzigen in de MyQii app. Log in met je pincode en ga naar ‘Account’. Klik op ‘Aanpassen’ om je e-mailadres of telefoonnummer te wijzigen. Klik op ‘Opslaan’ om op te slaan. Je e-mailadres en/of telefoonnummer worden direct aangepast. Bekijk ons stappenplan om precies te zien hoe je dit doet. 

Heb je een e-mail nodig om te kunnen inloggen in de MyQii app maar heb je deze niet ontvangen op je goede e-mailadres? Dan kunnen we deze opnieuw naar je sturen. Neem dan even contact op met ons.

Mijn inkomen klopt niet, kan ik dit aanpassen?

In je MyQii account staan twee soorten inkomens. Het inkomen opgehaald uit het UWV en het inkomen opgehaald uit de Belastingdienst.

Ben je in loondienst? Dan kan je het inkomen opgehaald uit de UWV wijzigen door in te loggen via de email “MyQii compleet ”of “MyQii geüpdatet”. Klik op “Zelf inkomen opgeven”. Vul je bruto jaarinkomen in en upload een werkgeversverklaring en een recente (proforma) loonstrook. De organisatie met wie je jouw MyQii account deelt, kan dan je nieuwe inkomen en je documenten inzien.

Ben je ondernemer, ZZP’er of ontvang je pensioen, AOW of een uitkering? Neem dan contact op met de organisatie met wie je jouw MyQii account deelt zodat de juiste documenten opgevraagd kunnen worden.

Het inkomen uit de Belastingdienst kan niet gewijzigd worden. Met het updaten van jouw MyQii account wordt de laatst bekende informatie opgehaald. Deel je jouw MyQii account met IDD of WoningNet? Dan kan je het inkomen niet aanpassen.

Hoe lang is mijn MyQii account geldig?

De gegevens in je MyQii account zijn drie maanden geldig. Daarnaast is een deelactie ook drie maanden geldig. Binnen de geldigheid van de drie maanden in je MyQii account kan je onbeperkt nieuwe deelactie starten, bij iedere deelactie gaat weer een geldigheidsperiode van drie maanden in.

Je deelactie kan dus nadat je MyQii account verlopen is, nog zichtbaar zijn voor de organisatie met wie gegevens deelt. In de MyQii app kan je precies zien wanneer je deelactie afloopt.

Hoe kan ik mijn MyQii account updaten?

Na drie maanden krijgt je MyQii de status verlopen. Wanneer je dan weer een deelactie wil starten zal de MyQii app je vragen om eerst je Qii te updaten. Wil je eerder updaten dan kan je dit starten in de MyQii app. Op de accountpagina onder het kopje ‘Geldigheid’ kan je het updaten van je MyQii account starten. Je doorloopt alle stappen van het maken van de MyQii app opnieuw. Je maakt daarmee een nieuwe versie van je MyQii account. Je huishouden met medebewoners blijven dan gewoon bestaan.

Bekijk ons stappenplan om precies te zien hoe je MyQii account update.

Hoe kan ik een deelactie verlengen?

In de MyQii app zie je precies tot wanneer een deelactie geldig is. Het is niet mogelijk om een deelactie te verlengen.

Deel je gegevens met bijvoorbeeld WoningNet of IDD? Wanneer je MyQii account (en de deelactie) verlopen, kan je het MyQii account updaten en een nieuwe deelactie starten. De organisatie waarmee je gegevens deelt kan deze dan weer drie maanden inzien.

Bekijk hier ons stappenplan voor het plaatsen van een deelactie. Je hebt hier altijd een activatiecode voor nodig, deze vind je in het account van WoningNet of IDD.

Mijn inkomen klopt niet, kan ik dit aanpassen?

In je MyQii account staan twee soorten inkomens. Het inkomen opgehaald uit het UWV en het inkomen opgehaald uit de Belastingdienst.

Ben je in loondienst? Dan kan je het inkomen opgehaald uit de UWV wijzigen door in te loggen via de email “MyQii compleet ”of “MyQii geüpdatet”. Klik op “Zelf inkomen opgeven”. Vul je bruto jaarinkomen in en upload een werkgeversverklaring en een recente (proforma) loonstrook. De organisatie met wie je jouw MyQii account deelt, kan dan je nieuwe inkomen en je documenten inzien.

Ben je ondernemer, ZZP’er of ontvang je pensioen, AOW of een uitkering? Neem dan contact op met de organisatie met wie je jouw MyQii account deelt zodat de juiste documenten opgevraagd kunnen worden.

Het inkomen uit de Belastingdienst kan niet gewijzigd worden. Met het updaten van jouw MyQii account wordt de laatst bekende informatie opgehaald. Deel je jouw MyQii account met IDD of WoningNet? Dan kan je het inkomen niet aanpassen.

Hoe voeg ik documenten toe aan mijn MyQii account?

Alleen op verzoek van de organisatie waarmee je jouw MyQii deelt, kan je documenten toevoegen aan je Qii. Vraag de organisatie om de benodigde documenten op te vragen via Qii.  Je ontvangt vervolgens een e-mail om deze op een veilige manier toe te voegen aan je MyQii account.

Ben je in loondienst? Dan kan je een werkgeversverklaring en loonstrook toevoegen aan je MyQii account wanneer je jouw inkomen wil wijzigen. Lees daar meer over bij ‘Inkomen’.

Verstuur nooit een document met persoonlijke informatie via de e-mail. Qii kan niet namens jou een document toevoegen en we kunnen de bescherming van jouw gegevens op die manier niet garanderen.

De verhuurder vraagt om een document, hoe kan ik deze uploaden?

Alleen op verzoek van een organisatie kan je een aanvullend document toevoegen aan je MyQii account. Vraag de organisatie waarmee je jouw MyQii deelt om het benodigde document op te vragen dan ontvang je een uitnodiging om deze op een veilige manier toe te voegen.

Stuur nooit documenten met persoonsgegevens via e-mail als bijlage. Wij kunnen deze niet voor jou toevoegen en daarmee ook niet de bescherming van jouw gegevens garanderen.

Wie kan mijn documenten bekijken?

Alleen de organisatie met wie je jouw MyQii account deelt, heeft toestemming om je documenten te bekijken.  

Ik weet niet zeker of ik iets goed geüpload heb in MyQii, kan ik dat controleren?

Wanneer je een document hebt toegevoegd aan je MyQii account ontvang je hier een e-mail bevestiging over. Twijfel je of dit goed is gegaan? Vraag de organisatie met wie je gegevens deelt dan om te controleren of het document is ontvangen.

Qii kan deze documenten niet inzien of beoordelen.

Hoe kan ik de samenstelling van mijn huishouden wijzigen?

Wil je iemand uitnodigen of verwijderen uit je huishouden? Er zijn verschillende opties om je huishouden aan te passen. Bekijk onze stappenplannen om de juiste optie te vinden. 

Kom je er niet uit of weet je niet zeker of je huishouden klopt? Neem dan contact op met Qii dan helpen we je verder. 

Hoe kan ik een medebewoner uitnodigen?

Je kan zelf een medebewoner uitnodigen voor je MyQii huishouden. De medebewoner maakt zelf een MyQii account en neemt deel aan je huishouden. Zodat jullie samen gegevens kunnen delen. Bekijk het stappenplan om te zien hoe je een medebewoner uitnodigt.

Als je medebewoner al een MyQii account heeft gemaakt of je zelf als medebewoner deel wil nemen aan een bestaand huishouden, dan kan je ons stappenplan hiervoor volgen. Neem  contact op met ons en geef aan welk e-mailadres je medebewoner gebruikt heeft, dan helpen we je met het compleet maken van je huishouden.

Ik zie de gegevens van mijn partner of medebewoner niet?

Dat klopt, je MyQii is een persoonlijk account. Je kan dus niet de gegevens van je partner inzien. Je kan wel op een actieve deelactie klikken om te zien of je medebewoner goed gekoppeld is aan deze deelactie. Je ziet dan de naam van je medebewoner onderaan de pagina.

Wil je weten of je wel samen in een huishouden staat? Neem dan contact op ons dan kijken we met je mee.

Hoe verwijder ik iemand uit mijn huishouden?

Via de MyQii app kan je een bestaande medebewoner uit je huishouden verwijderen of een openstaande uitnodiging verwijderen. Volg de links om de juiste stappenplannen te zien.

Je verwijderd hiermee niet het account van je medebewoner, alleen de deelname aan jouw huishouden.

Hoe kan ik een uitnodiging voor een medebewoner intrekken?

Kan je geen deelactie plaatsen omdat je nog een openstaande uitnodiging voor een medebewoner hebt? Deze kan je zelf verwijderen door op de deelactie in afwachting te klikken. Klik onder de uitnodigingslink op ‘Uitnodiging verwijderen’. Deze deelactie zal nu geplaatst worden met alleen de gegevens van de personen die al een MyQii account hebben gemaakt en aan je huishouden zijn gekoppeld.

Bekijk ons stappenplan als je er niet uit komt.

Hoe kan ik zien wie aan mijn huishouden deelnemen?

Je kan geen overzicht van je huishouden inzien. Je kan wel op een actieve deelactie klikken om te zien of je medebewoner goed gekoppeld is aan deze deelactie. Je ziet dan de naam van je medebewoner onderaan de pagina.

Wil je weten of je wel samen in een huishouden staat? Neem dan contact op ons dan kijken we met je mee.

Waarom kan ik niemand uitnodigen in de Qii app?

Alleen de hoofdbewoner van een huishouden kan personen uitnodigen voor het huishouden. Zie je de uitnodig knop niet in de MyQii app? Dan ben je waarschijnlijk medebewoner. Vraag jouw hoofdbewoner om voor jou iemand uit te nodigen. 

Heb je nog geen actieve deelactie? Dan zie je de optie om een persoon toe te voegen niet in de MyQii app. Neem in dat geval contact op met Qii, dan helpen we je verder. 

Mijn inkomen klopt niet, kan ik dit aanpassen?

In je MyQii staan twee soorten inkomens. Het inkomen opgehaald uit het UWV en het inkomen opgehaald uit de Belastingdienst.

Ben je in loondienst? Dan kan je het inkomen opgehaald uit de UWV wijzigen door in te loggen via de email “MyQii compleet ”of “MyQii geüpdatet”. Klik op “Zelf inkomen opgeven”. Vul je bruto jaarinkomen in en upload een werkgeversverklaring en een recente (proforma) loonstrook. De organisatie met wie je jouw MyQii account deelt, kan dan je nieuwe inkomen en je documenten inzien.

Ben je ondernemer, ZZP’er of ontvang je pensioenAOW of een uitkering? Neem dan contact op met de organisatie met wie je jouw MyQii account deelt zodat de juiste documenten opgevraagd kunnen worden.

Het inkomen uit de Belastingdienst kan niet gewijzigd worden. Met het updaten van jouw MyQii account wordt de laatst bekende informatie opgehaald. Deel je jouw MyQii account met IDD of WoningNet? Dan kan je het inkomen niet aanpassen.

Wat is UWV inkomen?

Het UWV inkomen is het inkomen wat opgehaald is uit het UWV. Dit is je SV-loon. Het SV-loon staat voor sociale verzekeringsloon, dus het loonbedrag voor aftrek van verschillende kostenposten. Het bedrag kan op je loonstrook een andere naam hebben dan SV-loon, zoals bijvoorbeeld SVW-loon, heffingsloon, loon LB/HB.

Ik ben ondernemer/ZZP’er, hoe kan ik mijn inkomen aanpassen?

De organisatie waarmee je jouw MyQii account deelt, kan aanvullende documenten opvragen om het meest recente inkomen in MyQii te zetten. Neem hiervoor dus contact op met de organisatie. Je ontvangt dan een link via de e-mail van Qii waarmee je veilig aanvullende documenten kan toevoegen.  

Qii kan geen aanvullende documenten inzien of opvragen. 

Ik ontvang pensioen, AOW of een uitkering, hoe kan ik mijn inkomen aantonen?

De organisatie waarmee je jouw MyQii account deelt, kan aanvullende documenten opvragen om het meest recente inkomen in MyQii te zetten. Neem hiervoor dus contact op met de organisatie. Je ontvangt dan een link via de e-mail van Qii waarmee je veilig aanvullende documenten kan toevoegen.  

Qii kan geen aanvullende documenten inzien of opvragen. 

Is het inkomen in MyQii van mijzelf of van mijn huishouden?

Via de MyQii app heb je ingelogd met je DigiD gegevens. Alleen jouw persoonlijke gegevens staan dus in je MyQii. Wil je met iemand gaan huren, dan kunnen jullie MyQii accounts aan elkaar gekoppeld worden zodat de organisatie het gezamenlijk inkomen kan beoordelen.

Ben je ingelogd in WoningNet? Dan zie je het verzamelinkomen van de personen in jouw huishouden bij elkaar opgeteld. Het gaat om het verzamelinkomen zoals geregistreerd staat bij de Belastingdienst.

Hoe zie ik het totale inkomen van mijn huishouden?

Je kan het gezamenlijke inkomen niet zelf inzien. Wel kan je de inkomens van alle deelnemers aan het huishouden bij elkaar optellen. Dit is het bedrag wat de organisatie met wie je jouw gegevens deelt ook ziet.

Naar welk inkomen kijkt een organisatie met wie ik MyQii deel?

Dit is afhankelijk van de verhuurder, of andere organisatie waar je jouw gegevens deelt. Vraag dit dus na bij de organisatie.

Hoe kan ik mijn eigen vermogen laten meetellen?

Bij het maken van je MyQii account kan je een bedrag invullen bij eigen vermogen. Hou er rekening mee dat de organisatie waarmee je jouw gegevens deelt, om een bewijslast van het vermogen kan vragen via je MyQii.

Hoe kan ik inloggen in MyQii?

Inloggen in de MyQii app doe je met de pincode die zelf gekozen hebt. Ben je de pincode vergeten of kan je om een andere reden niet meer inloggen in de MyQii app? Volg dan het stappenplan om je account opnieuw te koppelen aan de app. Hierbij stel je meteen een nieuwe pincode in.

Het MyQii account en de MyQii app kunnen maar op één mobiel apparaat tegelijk gekoppeld zijn. Heb je het account bijvoorbeeld gekoppeld aan de app op een tablet maar wil je nu toegang met je mobiele telefoon? Verwijder de app dan eerst van het apparaat welke je wilt ontkoppelen voor je het account opnieuw koppelt op je mobiele telefoon.

Kun je niet meer inloggen met je e-mailadres en telefoonnummer of ontvang je de inlogcode niet? Neem dan contact met ons op, dan helpen wij je verder.

De MyQii app vraagt om een activatiecode, maar die heb ik niet?

Ben je bezig met het maken van je MyQii account? Dan moet je de activatiecode invoeren om verder te gaan met de stappen in de MyQii app. De activatiecode wordt getoond na het invullen van de Qii vragen. Doorloop het hele proces vanaf de link van de organisatie waarmee je jouw gegevens wil delen, om de persoonlijke activatiecode te maken.

Let op dat deze code maar 10 minuten geldig blijft. Door op het grijze pijltje te drukken, verschijnt er een nieuwe code.

Heb je al een MyQii account gemaakt maar toont de MyQii app nog steeds het activatiecode scherm? Dan kan het zijn dat je de verbinding tussen de MyQii app en je Qii account verbroken hebt. Volg het stappenplan om je account opnieuw te koppelen aan de app.

Ik ben mijn pincode vergeten, Hoe kan ik die resetten?

Je kan je account opnieuw koppelen aan de MyQii app. Bekijk hier het stappenplan. 

Kun je niet meer inloggen met je e-mailadres en telefoonnummer of ontvang je de inlogcode niet? Neem dan contact met ons op, dan helpen wij je verder.

Ik kan niet inloggen in de MyQii app of ik heb de MyQii app verwijderd, hoe kan ik weer inloggen?

Als je de MyQii app van je mobiele apparaat verwijderd, dan verwijder je ook de mogelijkheid om in te loggen op dit apparaat. Je kan je account opnieuw koppelen aan de MyQii app. Bekijk hier het stappenplan. 

Kun je niet meer inloggen met je e-mailadres en telefoonnummer of ontvang je de inlogcode niet? Neem dan contact met ons op, dan helpen wij je verder.

Wat gebeurt er met mijn gegevens tijdens een foutmelding of storing?

Omdat de MyQii app geen gegevens opslaat tijdens het maken van je MyQii, zullen jouw gegevens verloren gaan. Het kan daarom voorkomen dat er tijdens het maken van je MyQii account iets verkeerd gaat en je opnieuw moet beginnen. Dat is vervelend, maar wel in jouw voordeel. We willen namelijk niet onnodig jouw gegevens bewaren.

MyQii slaat pas persoonsgegevens op wanneer je de hele app hebt doorlopen en hier toestemming voor hebt gegeven

Waarom kan ik niet inloggen bij het UWV?

Wegens een strenge inlogmethode van het UWV, kan je alleen inloggen als de SMS-controle in je DigiD account geactiveerd is.  

Ga naar de website van DigiD en log in. Onder het kopje ‘Controle via sms’ zie je ‘Actief’ of ‘Niet actief’ staan. Zorg dat de controle geactiveerd is en je telefoonnummer klopt zodat je de sms code kan ontvangen.   

Waarom kan ik niet inloggen bij MijnOverheid?

Organisaties die gebruik maken van MijnOverheid of de berichtenbox van MijnOverheid, moeten eerst geaccepteerd worden voordat je kan inloggen bij MijnOverheid.   

Kom je tijdens het maken van je MyQii account dus een melding tegen over het activeren of accepteren van voorwaarden bij MijnOverheid, dan moet je een organisatie eerst toestemming geven. De MyQii app kan je hier automatisch naar doorsturen zodat je meteen verder kan met je MyQii.  

Lukt het niet om via de MyQii app naar de berichtenbox van MijnOverheid te gaan? Log dan in op de website van MijnOverheid om de openstaande actie uit te voeren. Daarna kan je weer verder met de MyQii app.

Wil je meer over weten, kijk dan even op de website van MijnOverheid. 

Hoe zie ik welke deelacties ik heb?

In de MyQii app zie je een overzicht van je deelacties. Actieve deelacties zijn geplaatst en zichtbaar voor de organisatie met wie je MyQii gedeeld hebt.

Deelacties in afwachting hebben nog een openstaande actie, bijvoorbeeld een openstaande uitnodiging voor een medebewoner. Deze deelactie kan geplaatst worden wanneer deze actie voldaan is.

Deelacties in archief, zijn deelacties die verlopen of ingetrokken zijn. Je kan zelf een deelactie intrekken door op een actieve deelactie te klikken. Onderaan de pagina zie je de optie ‘Deelactie stoppen’.

Nadat je een deelactie geplaatst hebt dan ontvang je hier ook een bevestigingse-mail over. 

Wat is een deelactie?

Een deelactie is het geven van toestemming, aan een organisatie, om de gegevens in jouw MyQii account te bekijken voor een bepaalde reden, zoals het reageren op een woning. De juridische grondslag noemen we dat. Iedere keer dat je met MyQii op huurwoning reageert, start je een nieuwe deelactie met de organisatie: de verhuurder of makelaar. De deelactie is geldig voor drie maanden, daarna wordt de deelactie en daarmee het recht om jouw gegevens in te zien, automatisch ingetrokken

Hoe kan ik een deelactie verlengen?

In de MyQii app zie je precies tot wanneer een deelactie geldig is. Het is niet mogelijk om een deelactie te verlengen.

Deel je gegevens met bijvoorbeeld WoningNet of IDD? Wanneer je MyQii account (en de deelactie) verlopen, kan je het MyQii account updaten en een nieuwe deelactie starten. De organisatie waarmee je gegevens deelt kan deze dan weer drie maanden inzien.

Bekijk hier ons stappenplan voor het plaatsen van een deelactie. Je hebt hier altijd een activatiecode voor nodig, deze vind je in het account van WoningNet of IDD.

Ik heb geen e-mail ontvangen over MyQii?

Het kan zijn dat de e-mail in je spam/ongewenste map terecht is gekomen. Controleer dat eerst.  

Twijfel je of je het juiste e-mailadres heb opgegeven of heb je nog steeds geen bericht ontvangen? Neem dan contact op, dan verzenden we de e-mail opnieuw. 

Hoe weet ik dat de aanbieder mijn gegevens kan zien?

In de MyQii app vind je alle actieve deelacties. Dit zijn bijvoorbeeld je reacties op huurwoningen. Is je deelactie compleet afgerond? Dan ontvang je een e-mailbevestiging en zie je deze deelactie terug in de MyQii app.

Wanneer je na het delen van je gegevens besluit om nog een medebewoner uit te nodigen, dan wordt de deelactie tijdelijk ingetrokken tot je huishouden weer compleet is.

De verhuurder geeft aan dat mijn gegevens niet zichtbaar zijn, hoe kan ik dit oplossen?

Controleer in de MyQii app of de deelactie, dus je reactie, goed geplaatst is. Heb je nog iemand uitgenodigd bijvoorbeeld een medebewoner of borgsteller? Dan wordt je deelactie ingetrokken tot je huishouden compleet is.

Lijkt alles goed te gaan en kan de aanbieder je gegevens niet zien? Dan kan er technisch iets mis gaan. We kijken graag even mee om te zien wat er fout gaat. Neem dan even contact met ons op via het contactformulier onder aan de pagina. 

Ik kan niet reageren op een woning omdat ik melding krijg over mijn huishouden?

Heb je een medebewoner uitgenodigd in je huishouden?  Dan kan je pas nieuwe deelacties starten wanneer je huishouden compleet is. Bekijk onze vragen over huishouden en medebewoners voor meer informatie.   

Waarom is de MyQii app niet beschikbaar?

De MyQii app is afhankelijk van de beschikbaarheid van de overheidsbronnen en DigiD. Wanneer er een storing of onderhoud is bij MijnOverheid, Belastingdienst of het UWV, is de MyQii app niet beschikbaar. 

We plaatsen dan een melding op de Qii website zodat je weet dat de MyQii app tijdelijk niet beschikbaar is. Houd de Qii website in te gaten om te zien wanneer de MyQii app weer beschikbaar is.

Als je op dit moment niet in Nederland bent of de instellingen van je App Store of Google Playstore account op een ander land dan Nederland hebt ingesteld, dan kan het zijn dat je de MyQii app niet kan downloaden. Dit heeft te maken met beperkingen van de App Store of Google Playstore.

Hoe kan ik mijn MyQii account verwijderen?

Wil je jouw MyQii verwijderen? In de MyQii app klik je bij ‘Account’ onderaan de pagina op ‘Account verwijderen’. Let op, je eerder geplaatste reacties worden daarmee ook verwijderd. Bekijk ons stappenplan voor meer informatie.

Kan je niet inloggen in de MyQii app? Neem contact met ons op, dan helpen we je verder. 

Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik MyQii verwijder?

Wanneer je via de MyQii app op de verwijderknop klikt, ontvangt Qii een verwijderverzoek. Qii verstuurt een bevestiging wanneer jouw gegevens verwijderd zijn.

Alle deelacties die je hebt gestart worden verwijderd en ook alle gegevens in je MyQii account. Je kan altijd opnieuw je MyQii account maken. We kunnen helaas geen verwijderde MyQii accounts terughalen.

Heb je per ongeluk op de verwijderknop gedrukt, neem dan meteen contact met ons op zodat we je verzoek kunnen annuleren. 

Hoe lang is MyQii geldig?

De gegevens in je MyQii account zijn drie maanden geldig. Daarnaast is een deelactie ook drie maanden geldig. Binnen de geldigheid van de drie maanden in je MyQii account kan je onbeperkt nieuwe deelactie starten, bij iedere deelactie gaat weer een geldigheidsperiode van drie maanden in.

Je deelactie kan dus nadat je MyQii account verlopen is, nog zichtbaar zijn voor de organisatie met wie gegevens deelt. In de MyQii app kan je precies zien wanneer je deelactie afloopt.

Hoe gaat MyQii om met mijn gegevens?

Qii doet er alles aan om zorgvuldig met jouw gegevens om te gaan. Zo worden jouw persoonsgegevens alleen door bevoegde medewerkers van Qii ingezien op het moment dat jij daar een vraag over hebt. Ook kunnen medewerkers niet zomaar gegevens exporteren (uitvoeren). En we beveiligen jouw gegevens zo goed mogelijk door ze bijvoorbeeld te versleutelen bij opslag. Wil je meer weten over hoe wij omgaan met jouw gegevens, bekijk onze privacyverklaring.

Stel een vraag: