Meest gestelde vragen.

Hoe kom ik aan de activatie voor de Qii app?

Wanneer je jouw Qii gaat aanmaken of updaten dan vraagt de Qii app je om een activatiecode. Je begint altijd met je Qii door een link van de aanbieder te volgen. Vul de vragen in dan zie je op de laatste pagina de activatiecode. Door de code in te voeren leg je verbindingen tussen de vragen die het hebt ingevuld en de gegevens die je gaat verzamelen in de Qii app. Weet je niet hoe je jouw Qii moet starten? Neem dan contact op met onze help en service.  

Hoe nodig ik een medebewoner uit?

Log in met je pincode in de Qii app. Klik op de deelactie van de aanbieder en klik onderaan op ‘+persoon toevoegen’. Kopieer de link en klik op opslaan. Deze link verstuur je naar jouw medebewoner. Zodra deze persoon ook een Qii heet aangemaakt, kunnen jullie gezamenlijk jullie gegevens delen.  

Hoe kan ik mijn inkomen wijzigen?

In je Qii staan twee soorten inkomens. Het inkomen opgehaald uit het UWV en het inkomen opgehaald uit de Belastingdienst. Ben je in loondienst? Dan kan je het inkomen opgehaald uit de UWV wijzigen door in te loggen bvia de email “Qii compleet ”of “Qii geüpdatet”. Klik op “Zelf inkomen opgeven”. Vul je bruto jaarinkomen in en upload een werkgeversverklaring en een recente (proforma) loonstrook. De organisatie met wie je jouw Qii deelt kan dan je nieuwe inkomen en je documenten inzien. Ben je ondernemer, ZZP’er of ontvang je pensioen, AOW of een uitkering? Neem dan contact op met de organisatie met wie je jouw Qii deelt zodat de juiste documenten opgevraagd kunnen worden. Het inkomen uit de Belastingdienst kan niet gewijzigd worden. Met het updaten van jouw Qii wordt de laatst bekende informatie opgehaald. Deel je jouw Qii met IDD of WoningNet? Dan kan je het inkomen niet aanpassen.

Hoe pas ik gegevens in mijn Qii aan?

De gegevens in je Qii die direct zijn opgehaald bij de overheidsbronnen, kunnenn iet zomaar worden aangepast. Heb je het idee dat iets in je Qii niet klopt? Controleer dan eerst bij de overheidsbronnen zelf of dit goed staat. Staat het correct in de overheidsbron, maar niet in je Qii zelf? Dan kan je jouw Qii updaten. Klopt je inkomen niet? Kijk dan bij het kopje inkomen om te zien hoe je dit voor jouw inkomenstype kan aanpassen. Wil je iets anders wijzigen? Neem dan contact met ons op.

Hoe maak ik een Qii?

Op dit moment is het alleen mogelijk om een Qii aan te maken via de link op de woning advertentie van een aanbieder.

Vragenlijst op categorie.

Wat is Qii?

Qii is een online data management app. Dit betekent dat jij digitaal profiel aanmaakt met informatie uit de overheidsbonden. Deze data komt in jouw profiel te staan in jouw eigen digitale kluis. Dit profiel kan je delen met een aangesloten organisatie, zoals bijvoorbeeld de verhuurder van een woning. Zo kan je veilig, snel en digitaal jouw gegevens delen met een organisatie. Qii is een veilig alternatief om jouw persoonsgegevens te delen, zonder het uploaden van documenten.

Hoe werkt Qii?

Met de Qii app log je zelf in bij de vereiste overheidsbronnen om de juiste, geverifieerde gegevens in je Qii te zetten. Je hebt inzicht in welke gegevens uit de overheidsbronnen worden verzameld. Dit doe je op een veilige manier door int eloggen met jouw DigiD. Qii heeft geen directe verbinding met de overheidsbronnen, en maakt alleen een kopie van de benodigde informatie. De organisatie met wie je jouw Qii deelt kan dit drie maanden inzien, waarna de deelactie wordt gestopt. Deze deelactie kan je na drie maanden verlengen, lee daar meer over bij updaten.

Hoe maak ik een Qii?

Ja kan een Qii maken via de link, advertentie of je account bij een een aangesloten organisatie Doot op een link of advertentie te reageren kan je het maken va he Qii starten. Je krijgt dan een persoonlijke activatiecode waarmee je de Qii app kan starten.

Is Qii veilig?

Qii heeft passende technische en orginasotische maatregelen genomen om jouw (persoons)gegevens te beveiligen tegen verlies of enige vorm van rechtmatige verwerking. Wi8l je meet weten over hoe Qii op een veilige manier omgaat met jouw (persoons)gegevens? Lees er meer over in onze Privacyverklaring.

Is Qii gratis?

Qii is kosteloos voor jou als huurder.

Wie kan mijn gegevens bekijken?

Via de Qii app verzamel je zelf gegevens bij de overheidsbronnen zodat deze veilig kunnen worden gedeeld via je Qii account. Qii of de organisatie met wie je een deelactie start, kunnen dus nooit rechtstreeks in je DigiD of andere overheidsbronnen kijken. De gegevens in jouw Qii kunnen door jouzelf, door Qii en de organisatie waarmee je jouw gegevens deelt, bekeken worden. Deze deelactie is drie maanden geldig, daarna worden de inzagerechten automatisch ingetrokken tot jij zelf opnieuw toestemming geeft voor het delen. Je kan een deelactie ook eerder intrekken of je Qii verwijderen via de Qii app.

Ik heb geen DigiD, kan ik wel een Qii maken?

Om gebruik te maken van de Qii app heb je een DigiD account nodig. Ben je de gegevens vergeten of heb je geen DigiD account? Dan kan je geen gegevens verzamelen met de Qii app. Vraag de DigiD gegevens (opnieuw) aan via de website van DigiD. Of vraag de organisatie waarmee je een deelactie wilt starten of er een andere manier is om jouw gegevens te delen.

Wat heb ik nodig om een Qii aan te maken?

Met de Qii app log je in bij de vereiste overheidsbronnen met je DigiD account. Zorg dus dat je jouw DigiD account geactiveerd hebt en je inloggegevens bij de hand hebt. Om verbinding te kunnen maken met de drie overheidsbronnen vragen we je om de MijnOverheid omgeving te activeren. Voor het inloggen bij het UWV moet de sms-controle geactiveerd zijn, dit je kan je aanpassen in jouw DigiD account. Je komt hier via op de website van DigiD.

Hoe komen mijn gegevens in Qii?

Via de Qii app log je zelf in met je DigiD gegevens om de vereiste informatie van de overheidsbronnen te verzamelen. De Qii app logt je automatisch uit en verwijdert je inloggegevens van je DigiD na het maken van je Qii. De Qii app maakt geen automatische verbinding met je overheidsbronnen. Alleen de gegevens die op dat moment bekend zijn bij de overheid, worden in je Qii gezet.

Kan ik de DigiD app gebruiken bij het maken van mijn Qii?

Nee dat kan niet. Je kan alleen inloggen mje de DigiD gebruikersnaam en wachtwoord. 

Hoe download ik de Qii app?

Je vindt de Qii app in de Google Play Store of de Apple Appstore. Heb je een Android telefoon? Zorg dan dat je Android versie 6.0 of hoger hebt geïnstalleerd op je smartphone. Gebruik deze link om meteen naar de Qii app in de Google Play Store te gaan. Heb je een Apple telefoon? Zorg dan dat je iOS versie 11.0 of hoger hebt geïnstalleerd op je smartphone. Gebruik deze link om meteen naar de App Store te gaan.

Ik kan de Qii app niet vinden/downloaden

De Qii app is alleen beschikbaar voor gebruikers met een Nederlands App Store of Play Store account. Dit kan je wijzigen in de instellingen van de App Store of Play Store. Zorg daarnaast dat jouw telefoon de nieuwste software versie heeft.  

Heb je een Android telefoon? Zorg dan dat je Android versie 6.0 of hoger hebt geïnstalleerd op je smartphone. Gebruik deze link om meteen naar de Qii app in de Google Play Store te gaan.  

Heb je een Apple telefoon? Zorg dan dat je iOS versie 11.0 of hoger hebt geïnstalleerd op je smartphone. Gebruik deze link om meteen naar de App Store te gaan.   

Ik heb een opmerking of klacht, waar kan ik dit melden?

Bij Qii leren we graag van onze gebruikers. Ben je ergens niet tevreden over of heb je iets op te merken aan het Qii proces of de service? Dan horen wij dat graag! Neem contact op met ons via het contactformulier, dan nemen we je klacht of opmerking in behandeling.

Hoe kan ik de gegevens in mijn Qii wijzigen?

De gegevens in je Qii die direct zijn opgehaald bij de overheidsbronnen, kunnen niet zomaar aangepast worden. Heb je het idee dat iets in je Qii niet klopt? Controleer dan eerst bij de overheidsbronnen zelf of dit goed staat.   

Staan de gegevens correct bij de overheidsbron, maar niet in je Qii zelf? Dan kan je jouw Qii updaten.   

Klopt je inkomen niet? Kijk dan bij het kopje inkomen om te zien hoe je dit voor jouw inkomenstype kan aanpassen.   

Wil je iets anders wijzigen? Neem dan contact met ons op.

Mijn burgerlijke staat is veranderd, hoe kan ik dat aanpassen?

Wanneer je burgerlijke staat veranderd is omdat je bijvoorbeeld net getrouwd bent, of uit elkaar bent gegaan dan moet je dit doorgeven aan de overheid. Zodra de burgerlijke staat in MijnOverheid is aangepast dan kan je Qii updaten met deze informatie.

Mijn adres is veranderd, hoe kan ik dit aanpassen?

Zorg dat het nieuwe adres bekend is bij de overheid. Dit controleer je door in te loggen op de website van MijnOverheid. Zodra het nieuwe adres in MijnOverheid is aangepast dan kan je Qii updaten met deze informatie.

Mijn telefoonnummer of e-mailadres is veranderd, kan ik dat aanpassen?

Je kan je e-mailadres en telefoonnummer wijzigen in de Qii app. Log in met je pincode en ga naar ‘Account’. Klik op ‘Aanpassen’ om je e-mailadres of telefoonnummer te wijzigen. Klik op ‘Opslaan’ om op te slaan. Je e-mailadres en/of telefoonnummer worden direct aangepast.

Mijn inkomen klopt niet, kan ik dit aanpassen?

In je Qii staan twee soorten inkomens, het inkomen opgehaald uit het UWV en het inkomen opgehaald uit de Belastingdienst.  

Ben je in loondienst? Dan kan je het inkomen opgehaald uit het UWV wijzigen door in te loggen via de e-mail “Qii compleet” of “Qii geüpdatet”. Klik onder je UWV-inkomen op “Zelf inkomen opgeven”. Vul je bruto jaarinkomen in en upload een werkgeversverklaring en recente (proforma) loonstrook. De organisatie met wie je jouw Qii deelt kan dan je nieuwe inkomen en je documenten inzien.  

Ben je een ondernemerZZP’er of ontvang je pensioen of AOW of een uitkering? Neem dan contact op met de organisatie met wie je jouw Qii deelt zodat de juiste documenten opgevraagd kunnen worden.  

Het inkomen uit de Belastingdienst kan alleen gewijzigd worden wanneer je bijvoorbeeld over een nieuw jaar de belastingaangifte hebt gedaan en deze door de Belastingdienst is aangepast. Je kan dan je Qii updaten. 

Deel je jouw Qii via iDD of WoningNet, dan kan je het inkomen niet aanpassen via Qii. 

Hoe kan ik mijn Qii updaten?

De geldigheidstermijn van de gegevens in je Qii, is drie maanden. Wanneer je Qii verlopen is, krijg je tijdens het delen van je gegevens automatisch de vraag of je jouw gegevens wil updaten.  

Wil je van te voren je Qii updaten omdat er bijvoorbeeld iets veranderd is aan je inkomenssituatie? Dat kan via de Qii app op de accountpagina 

Hoe lang is mijn Qii geldig

De gegevens in je Qii en je Qii zijn drie maanden geldig. Ben je een deelactie gestart voor bijvoorbeeld een huurwoning? Dan kan de aanbieder de gegevens via je deelactie/reactie drie maanden lang inzien. Je kan zelf je Qii updaten via de Qii app om opnieuw drie maanden je gegevens te delen.

Hoe voeg ik documenten toe aan mijn Qii?

Alleen op verzoek van de organisatie waarmee je jouw Qii deelt, kan je documenten toevoegen aan je Qii. Vraag de organisatie om de benodigde documenten op te vragen in jouw Qii. Je ontvangt vervolgens een e-mail om deze op een veilige manier toe te voegen aan je Qii. 

Ben je in loondienst? Dan kan je een werkgeversverklaring en loonstrook toevoegen aan je Qii wanneer je jouw inkomen wil wijzigen. Lees daar meer over bij ‘Inkomen’. 

De verhuurder vraagt om een document, hoe kan ik deze uploaden?

Alleen op verzoek van een organisatie kan je een aanvullend document toevoegen aan je Qii. Vraag de organisatie waarmee je jouw Qii deelt om het benodigde document op te vragen dan ontvang je een uitnodiging om deze op een veilige manier toe te voegen. 

Stuur nooit documenten met persoonsgegevens via e-mail als bijlage. Wij kunnen deze niet voor jou toevoegen en daarmee ook niet de bescherming van jouw gegevens garanderen. 

Wie kan mijn documenten bekijken?

Alleen de organisatie met wie wie je jouw Qii deelt, heeft toestemming om je documenten te bekijken.  

Ik weet niet zeker of ik iets goed geüpload heb ik mijn Qii, klan ik dat controleren?

Wanneer je een document hebt toegevoegd aan je Qii ontvang je hier een e-mail bevestiging over. Twijfel je of dit goed is gegaan? Vraag de organisatie met wie je gegevens deelt dan om te controleren of het document is ontvangen.  

Qii kan deze documenten niet inzien of beoordelen. 

Hoe kan ik de samenstelling van mijn huishouden wijzigen?

Wil je iemand uitnodigen of verwijderen uit je huishouden? Dat doe je via de Qii app. Klik op een actieve deelactie en scrol naar beneden om een medebewoner uit te nodigen of te verwijderen. 

Kom je er niet uit of weet je niet zeker of je huishouden klopt? Neem dan contact op met Qii dan helpen we je verder. 

Hoe kan ik iemand uitnodigen?

Log in met je pincode in de Qii app. Klik de actieve deelactie om je gegevens in te zien. Onder je gegevens zie je de optie om een persoon toe te voegen aan je deelactie. Kopieer de link en stuur deze naar jouw medebewoner.

Ik zie de gegevens van mijn partner of medebewoner niet?

Dat klopt, je Qii is een persoonlijk profiel. Je kan dus niet de gegevens van je partner inzien. Wil je weten of je wel samen in een huishouden staat? Neem dan contact op ons. 

Hoe verwijder ik iemand uit mijn huishouden?

Klik in de Qii app, in je deelactie, op het prullenbakje naast de naam van de persoon die je wil verwijderen. 

Wanneer je een medebewoner verwijderd, dan verwijder je deze uit je huishouden maar ook uit je eerder geplaatste reacties. 

Na het verwijderen van deze persoon, kan je weer gegevens delen met alleen jouw persoonlijke informatie. 

Hoe kan ik zien wie in mijn huishouden deelnemer?

Je kan niet zien wie er deelnemen aan je huishouden. Je kan wel zien met wie je eerder samen een deelactie bent gestart door op de deelactie te klikken in de Qii app. 

Twijfel je of het aanmaken van je huishouden goed is gegaan? Neem dan contact op met ons Help & Service team. 

Hoe kan ik een uitnodiging voor een medebewoner intrekken?

Je kan op dit moment niet zelf een uitnodiging intrekken. Maar stuur ons een bericht via het contactformulier, dan helpen we je verder. 

Waarom kan ik niemand uitnodigen in de Qii app?

Alleen de hoofdbewoner van een huishouden kan personen uitnodigen voor het huishouden. Zie je de uitnodig knop niet in de Qii app? Dan ben je waarschijnlijk medebewoner. Vraag jouw hoofdbewoner om voor jou iemand uit te nodigen. 

Heb je nog geen actieve deelactie? Dan zie je de optie om een persoon toe te voegen niet in de Qii app. Neem in dat geval contact op met Qii, dan helpen we je verder. 

Mijn inkomen klopt niet, kan ik dit aanpassen?

In je Qii staan twee soorten inkomens, het inkomen opgehaald uit het UWV en het inkomen opgehaald uit de Belastingdienst.  

Ben je in loondienst? Dan kan je het inkomen opgehaald uit het UWV wijzigen door in te loggen via de e-mail “Qii compleet” of “Qii geüpdatet”. Klik onder je UWV-inkomen op “Zelf inkomen opgeven”. Vul je bruto jaarinkomen in en upload een werkgeversverklaring en recente (proforma) loonstrook. De organisatie met wie je jouw Qii deelt kan dan je nieuwe inkomen en je documenten inzien.  

Ben je een ondernemerZZP’er of ontvang je pensioen of AOW of een uitkering? Neem dan contact op met de organisatie met wie je jouw Qii deelt zodat de juiste documenten opgevraagd kunnen worden.  

Het inkomen opgehaald uit de Belastingdienst, kan pas na de controle van de Belastingdienst toegevoegd worden aan je Qii. Is de aangifte inkomstenbelasting van 2020 verwerkt en is de maand juli 2021 begonnen? Dan kan je jouw Qii updaten om het nieuwste verzamelinkomen van 2020 toe te voegen. 

Deel je jouw Qii via iDD of WoningNet, dan kan je het inkomen niet aanpassen via Qii. 

Wat is UWV inkomen?

Het UWV inkomen is het inkomen wat opgehaald is uit het UWV. Dit is je SV-loon. Het SV-loon staat voor sociale verzekeringsloon, dus het loonbedrag voor aftrek van verschillende kostenposten. Het bedrag kan op je loonstrook een andere naam hebben dan SV-loon, zoals bijvoorbeeld SVW-loon, heffingsloon, loon LB/HB.

Wat is UWV inkomen?

Het UWV inkomen is het inkomen wat opgehaald is uit het UWV. Dit is je SV-loon. Het SV-loon staat voor sociale verzekeringsloon, dus het loonbedrag voor aftrek van verschillende kostenposten. Het bedrag kan op je loonstrook een andere naam hebben dan SV-loon, zoals bijvoorbeeld SVW-loon, heffingsloon, loon LB/HB.

Ik ben ondernemer/ZZP’er, hoe kan ik mijn inkomen aanpassen?

De organisatie waarmee je jouw Qii deelt, kan aanvullende documenten opvragen om het meest recente inkomen in Qii te zetten. Neem hiervoor dus contact op met de organisatie.  

Qii kan deze documenten niet opvragen of beoordelen. 

Ik ontvang pensioen, AOW of een uitkering, hoe kan ik mijn inkomen aantonen?

De organisatie waarmee je jouw Qii deelt, kan aanvullende documenten opvragen om het meest recente inkomen in Qii te zetten. Neem hiervoor dus contact op met de organisatie.  

Qii kan deze documenten niet opvragen of beoordelen. 

Is het inkomen in mijn Qii van mijzelf of van mijn huishouden?

In jouw Qii heb je ingelogd met je DigiD gegevens. Alleen jouw persoonlijke gegevens staan dus in je Qii. Wil je met iemand gaan huren, dan kunnen jullie Qii profielen aan elkaar gekoppeld worden zodat de organisatie het gezamenlijk inkomen kan beoordelen.  

Ben je ingelogd in WoningNet? Dan zie je het verzamelinkomen van de personen in jouw huishouden bij elkaar opgeteld. Het gaat om het verzamelinkomen zoals geregistreerd staat bij de Belastingdienst. 

Hoe zie ik het totale inkomen van mijn huishouden?

Je kan het gezamenlijke inkomen niet zelf inzien. Wel kan je de inkomens van alle deelnemers aan het huishouden bij elkaar optellen. Dit is het bedrag wat de organisatie met wie je jouw gegevens deelt ook ziet.

Naar welk inkomen kijkt een organisatie met wie ik Qii deel?

Dit is afhankelijk van de verhuurder, of andere organisatie waar je jouw gegevens deelt. Vraag dit dus na bij de organisatie.

Hoe kan ik mijn eigen vermogen laten meetellen?

Bij het maken van je Qii kan je een bedrag invullen bij eigen vermogen. Wil je dit bedrag aanpassen, update dan je Qii. Hou er rekening mee dat de organisatie waarmee je jouw gegevens deelt, om een bewijslast van het vermogen kan vragen via je Qii.

Hoe kan ik mijn Qii verwijderen?

Wil je jouw Qii verwijderen? In de Qii app klik je bij ‘Account’ onderaan de pagina op ‘Account verwijderen’. Let op, je eerder geplaatste reacties worden daarmee ook verwijderd.  

Kan je niet inloggen in de Qii app? Neem contact met ons op, dan helpen we je verder. 

Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik mijn Qii verwijder?

Wanneer je via de Qii app op de verwijderknop klikt, ontvangt Qii een verwijderverzoek. Qii verstuurt een bevestiging wanneer jouw gegevens verwijderd zijn.   

Alle deelacties die je hebt gestart worden verwijderd en ook alle gegevens in je Qii. Je kan altijd opnieuw je Qii account maken. We kunnen helaas geen verwijderde Qii accounts terughalen.  

Heb je per ongeluk op de verwijderknop gedrukt, neem dan meteen contact met ons op zodat we deze kunnen annuleren. 

Hoe lang is mijn Qii geldig?

Een Qii account is standaard drie maanden geldig. De organisatie met wie je jouw gegevens deelt kan iedere deelactie ook drie maanden lang inzien. Dus drie maanden na het maken van jouw Qii wordt een deelactie (dus ook een reactie) ingetrokken.

Hoe gaat Qii om met mijn gegevens?

Qii doet er alles aan om zorgvuldig met jouw gegevens om te gaan. Zo worden jouw persoonsgegevens alleen door bevoegde medewerkers van Qii ingezien op het moment dat jij daar een vraag over hebt. Ook kunnen medewerkers niet zomaar gegevens exporteren (uitvoeren). En we beveiligen jouw gegevens zo goed mogelijk door ze bijvoorbeeld te versleutelen bij opslag. Wil je meer weten over hoe wij omgaan met jouw gegevens, bekijk onze privacyverklaring.

Hoe kan ik inloggen in mijn Qii?

Je kan op twee manieren inloggen om de gegevens in je Qii te bekijken. Log in via de Qii app om je recente deelacties (reacties) te zien. Inloggen doe je met je persoonlijke pincode. Ben je jouw pincode vergeten? Neem dan contact op via het formulier onder aan de pagina.  

Je kan ook inloggen via de e-mail die je hebt gekregen toen je Qii compleet was. Hier kan je jouw persoonsgegevens zien maar niet je recente deelacties. Heb je dit bericht niet meer? Neem dan contact met ons op, dan verzenden we die opnieuw.   

Heb je via WoningNet je Qii gemaakt, dan ontving je eerder geen inlogmail. Je kan in je WoningNet account zien of je deelactie gelukt is. In de Qii app kan je de gegevens in je Qii bekijken. 

Ik zie de knop om in te loggen niet in de Qii app?

Wanneer je de Qii app hebt verwijderd van je smartphone, dan verwijder je ook het inlog gedeelte van de Qii app van je apparaat. Je kan de Qii app opnieuw aan je apparaat koppelen door in te loggen via de web-omgeving.  

Log in via de e-mail ‘Qii compleet’ of ‘Qii geüpdatet’. Onderaan deze pagina vind je de optie om  de Qii app opnieuw te koppelen. 

De volgende pagina geeft je een activatiecode. Voer deze in op de pagina in de Qii app waar om een activatiecode wordt gevraagd. Je kan nu een nieuwe pincode instellen in de Qii app. 

Kom je er niet uit of heb je de e-mail ‘Qii compleet’ of ‘Qii geüpdatet’ niet? Neem dan contact op dan helpen we je verder. 

Ik ben mijn pincode vergeten, Hoe kan ik die resetten?

Je kan je pincode resetten in de web-omgeving van je Qii. Log in via de e-mail ‘Qii compleet’ of ‘Qii geüpdatet’. Onderaan deze pagina vind je de optie om  de Qii app opnieuw te koppelen. 

De volgende pagina geeft je een activatiecode. Voer deze in op de pagina in de Qii app waar om een activatiecode wordt gevraagd. Ben je jouw pincode vergeten, installeer de Qii app dan opnieuw, zodat je de pagina met de activatiecode ziet. Je kan nu een nieuwe pincode instellen in de Qii app. 

Kom je er niet uit of heb je de e-mail ‘Qii compleet’ of ‘Qii geüpdatet’ niet? Neem dan contact op dan helpen we je verder. 

De Qii app vraagt om een activatiecode, maar die heb ik niet?

De activatiecode wordt getoond na het invullen van de Qii vragen. Doorloop het hele proces vanaf de link van de organisatie waarmee je jouw gegevens wil delen, om de persoonlijke activatiecode te maken.  

Let op dat deze code maar 10 minuten geldig blijft. Door op het grijze pijltje te drukken, verschijnt er een nieuwe code. 

Wat gebeurt er met mijn gegevens tijdens een foutmelding of storing?

Omdat de app geen gegevens opslaat tijdens het maken van je Qii, zullen jouw gegevens verloren gaan. Het kan daarom voorkomen dat er tijdens het maken van je Qii iets verkeerd gaat en je opnieuw moet beginnen. Dat is vervelend, maar wel in jouw voordeel. We willen namelijk niet onnodig jouw gegevens bewaren. 

Qii slaat pas persoonsgegevens op wanneer je de hele app hebt doorlopen en hier toestemming voor hebt gegeven 

Waarom kan ik niet inloggen bij het UWV?

Wegens een strenge inlogmethode van het UWV, kan je alleen inloggen als de SMS-controle in je DigiD account geactiveerd is.  

Ga naar de website van DigiD en log in. Onder het kopje ‘Controle via sms’ zie je ‘Actief’ of ‘Niet actief’ staan. Zorg dat de controle geactiveerd is en je telefoonnummer klopt zodat je de sms code kan ontvangen.   

Waarom kan ik niet inloggen bij MijnOverheid?

Organisaties die gebruik maken van MijnOverheid of de berichtenbox van MijnOverheid, moeten eerst geaccepteerd worden voordat je kan inlogen bij MijnOverheid.   

Kom je tijdens het maken van je Qii dus een melding tegen over het activeren of accepteren van voorwaarden bij MijnOverheid, dan moet je een organisatie eerst toestemming geven. De Qii app kan je hier automatisch naar doorsturen zodat je meteen verder kan met je Qii.  

Wil je meer over weten, kijk dan even op de website van MijnOverheid. 

Hoe zie ik welke deelacties ik heb?

In de Qii app zie je een overzicht van je deelacties. Actieve deelacties zijn geplaatst en zichtbaar voor de organisatie met wie je jouw Qii gedeeld hebt. 

Deelacties in bewerking hebben nog een openstaand actie, bijvoorbeeld een openstaande uitnodiging voor een medebewoner. Deze deelactie kan geplaatst worden wanneer deze actie voldaan is. 

Niet actieve deelacties, zijn deelacties die verlopen of ingetrokken zijn. 

Nadat je een deelactie geplaatst hebt dan ontvang je hier ook een bevestigingse-mail over. 

Wat is een deelactie?

Een deelactie is het geven van toestemming, aan een organisatie, om de gegevens in jouw Qii te bekijken. Een deelactie start je altijd met een reden. De juridische grondslag noemen we dat. Bijvoorbeeld door op een huurwoning te reageren. Iedere keer dat je met Qii op huurwoning reageert, start je een nieuwe deelactie met de organisatie: de verhuurder of makelaar.

Ik heb geen e-mail ontvangen over mijn Qii?

Het kan zijn dat de e-mail in je spam/ongewenste map terecht is gekomen. Controleer dat eerst.  

Twijfel je of je het juiste e-mailadres heb opgegeven of heb je nog steeds geen bericht ontvangen? Neem dan contact op, dan verzenden we de e-mail opnieuw. 

Hoe weet ik dat de aanbieder mijn gegevens kan zien?

In de Qii app vind je alle actieve deelacties. Dit zijn bijvoorbeeld je reacties op huurwoningen. Is je deelactie compleet afgerond? Dan ontvang je een e-mailbevestiging en zie je deze deelactie terug in de Qii app.  

Wanneer je na het delen van je gegevens besluit om nog een medebewoner uit te nodigen, dan wordt de deelactie ingetrokken tot je huishouden weer compleet is. 

De verhuurder geeft aan dat mijn gegevens niet zichtbaar zijn, hoe kan ik dit oplossen?

Controleer in de Qii app of de deelactie, dus je reactie, goed geplaatst is. Heb je nog iemand uitgenodigd bijvoorbeeld een medebewoner of borgsteller? Dan wordt je deelactie ingetrokken tot je huishouden compleet is.   

Lijkt alles goed te gaan en kan de aanbieder je gegevens niet zien? Dan kan er technisch iets mis gaan. We kijken graag even mee om te zien wat er fout gaat. Neem dan even contact met ons op via het contactformulier onder aan de pagina. 

De Qii app is niet beschikbaar?

De app maakt een verbinding met de overheidsbronnen. Wanneer er een storing of onderhoud is bij MijnOverheid, Belastingdienst of het UWV, is de app om gegevens te verzamelen niet beschikbaar. 

Houd de Qii website in te gaten om te zien of wij een melding hebben over een storing of onderhoud. 

Ik kan niet reageren op een woning omdat ik melding krijg over mijn huishouden?

Heb je een medebewoner uitgenodigd zodat je samen gegevens kan delen? Dan kan je pas nieuwe deelacties starten, wanneer je huishouden compleet is.   

Twijfel je of je huishouden compleet is, neem dan contact op met ons Help & Service team, dan kijken wij met je mee. 

Stel een vraag: