• Skip to content
  • Skip to footer
  • Consument
  • Zakelijk

Qii - Veilig gegevens delen

Header Right

  • Ontdek Qii
  • Zo werkt het
  • Partners
  • Help & Service
  • nl
    • en

Qii – Help & Service

Help & Service.

Zelf kan je een hoop regelen met Qii, kijk hieronder of je vraag erbij staat.

Hoe maak ik een Qii?

Het is op dit moment alleen mogelijk om een Qii te maken via de link of de woning advertentie van een aanbieder. Zoek dus op de website van de verhuurder die samenwerkt met Qii.

Hoe kan ik inloggen in mijn Qii?

Je kan op twee manieren inloggen om de gegevens in je Qii te bekijken. Log in via de Qii app om je recente deelacties (reacties) te zien. Inloggen doe je met je persoonlijke pincode. Ben je jouw pincode vergeten? Neem dan contact op via het formulier onder aan de pagina.

Je kan ook inloggen via de e-mail die je hebt gekregen toen je Qii compleet was. Heb je dit bericht niet meer? Neem dan contact met ons op, dan verzenden we die opnieuw.

Hoe kan ik mijn Qii verwijderen?

Wil je jouw Qii verwijderen? In de Qii app klik je bij ‘Account’ onderaan de pagina op ‘Verwijder mijn account’. Let op, je eerder geplaatste reacties worden daarmee ook verwijderd.

Kan je niet inloggen in de Qii app? Neem contact met ons op, dan helpen we je verder.

Hoe kom ik aan de verificatiecode voor de Qii app?

Wanneer je jouw Qii gaat maken of updaten dan vraagt de Qii app je om een verificatie code. Je begint altijd met je Qii door een link van de aanbieder te volgen. Vul de vragen in dan zie je op de laatste pagina de verificatiecode. Door de code in te voeren leg je verbinding tussen de vragen die je hebt ingevuld en de gegevens die je gaat verzamelen in de Qii app.

Weet je niet hoe je jouw Qii moet starten? Neem dan contact op met ons dan helpen we je verder.

Ik ben vergeten mijn partner/medebewoner/borgsteller uit te nodigen, kan dat nog?

Log in met je pincode in de Qii app. Klik op de deelactie van de aanbieder en klik onderaan op ‘+ Persoon toevoegen’. Selecteer welke rol de persoon krijgt die je uitnodigt (medebewoner of borgsteller), kopieer de link en klik op opslaan. Deze link verstuur je naar jouw medebewoner.

Zodra deze persoon ook een Qii heeft gemaakt, kunnen jullie samen gegevens delen.

Lukt het niet of weet je niet zeker of je huishouden in orde is? Neem dan even contact met ons op, dan helpen we je verder.

Waar heb je een vraag over?

  • Over Qii
  • Aanpassen gegevens
  • Documenten toevoegen
  • Groepen/huishouden
  • Inkomen
  • Inloggen/reageren
  • Verwijderen

Over Qii

Over Qii.

Wat is Qii?

Qii is een online hulpmiddel waarmee jij als woningzoekende een digitaal profiel creëert. Met dit profiel kan je verhuurder inzage geven in jouw gegevens. Daarmee kan je veilig en snel op huurwoningen reageren.

Hoe werkt Qii?

Door met de app in te loggen met jouw DigiD-gegevens haal je zelf de nodige gegevens op uit MijnOverheid, Belastingdienst en Mijn UWV. Je hebt inzicht in welke gegevens uit de overheidsbronnen worden opgehaald en welke opgeslagen worden in jouw Qii. Jouw profiel kun je dan, op een veilige manier, inzichtelijk maken voor een verhuurder.

Hoe maak ik een Qii?

Het is op dit moment alleen mogelijk om een Qii te maken via de link van een aanbieder. Kijk dus op de website van een bij ons aangesloten verhuurder.

Is Qii veilig?

Qii heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om jouw (persoons)gegevens te beveiligen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. Wil je meer weten over deze maatregelen? Lees hier meer over in onze privacyverklaring.

Daarnaast slaat de app geen gegevens op. Zodra je de sessie afrondt of stopt, wordt alle informatie uit de app verwijderd. Ook nadat je de makelaar of verhuurder toegang hebt gegeven tot jouw gegevens, blijft dit niet bewaard in de  app.

Is Qii gratis?

Qii is is kosteloos voor jou als huurder!

Wie kan mijn gegevens bekijken?

Via de mobiele app log je zelf in bij DigiD. Qii, of de verhuurder kunnen niet in je DigiD-account kijken. De mobiele app onthoudt geen gegevens tijdens het aanmaken van jouw Qii. Maar verzamelt ze alleen om jouw Qii profiel te creëren. De gegevens in je Qii kunnen door jouzelf en de verhuurder bekeken worden.

Ik heb geen DigiD, kan ik wel een Qii maken?

Om gebruik te maken van de Qii app, moet je kunnen inloggen met je DigiD gegevens. Ben je de gegevens vergeten of heb je nog geen DigiD account, dan kan je de Qii app dus niet gebruiken.

Vraag de gegevens (opnieuw) aan op Digid.nl. Of vraag de verhuurder of er een andere methode is voor het reageren op woningen.

Wat heb ik nodig om een Qii te maken?

Met de Qii app log je in bij de drie overheidsbronnen met je DigiD account. Zorg dus dat je jouw DigiD account geactiveerd hebt en je inloggegevens bij de hand hebt.

Om verbinding te kunnen maken met de drie overheidsbronnen vragen we je om de MijnOverheid omgeving te activeren. Voor het inloggen bij het UWV moet de sms-controle geactiveerd zijn, dit je kan je aanpassen op de website van DigiD.

Hoe komt Qii aan mijn gegevens?

Via de Qii app log je zelf in met je DigiD-gegevens. Op deze manier haal je gegevens op uit drie verschillende overheidsbronnen:

• MijnOverheid

• Belastingdienst

• UWV

De app logt je automatisch weer uit en verwijdert je inloggegevens na gebruik.

De Qii app maakt geen automatisch verbinding met de overheidsbronnen. Alleen de gegevens die op dat moment bekend zijn, worden in je Qii verzameld.

Kan ik ook inloggen met de DigiD app?

Nee dat kan niet. Je kan alleen inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Kan iemand mij helpen met het maken van mijn Qii?

Omdat je met de Qii app inlogt met jouw DigiD account kan je alleen zelf jouw Qii profiel maken. We kunnen je daar natuurlijk bij helpen. Neem contact op met Help & Service, dan zal één van onze medewerkers een telefonische afspraak inplannen en je helpen met dit proces.

Ik heb een opmerking of klacht, waar kan ik dit melden?

Bij Qii leren we graag van onze gebruikers. Ben je ergens niet tevreden over of heb je iets op te merken aan het Qii proces of de service? Dan horen wij dat graag! Neem contact op met ons dan nemen we je klacht of opmerking in behandeling.

Aanpassen gegevens

Aanpassen gegevens.

Kan ik de gegevens in mijn Qii wijzigen?

Sommige gegevens in het Qii kunnen we aanpassen. Maar gegevens die opgehaald zijn uit de overheidsbronnen (MijnOverheid, de Belastingdienst en het UWV) kunnen we niet aanpassen. Dit zijn geverifieerde gegevens die bij de overheid bekend zijn.  

Heb je het idee dat jouw informatie bij de overheid niet klopt? Controleer dit dan door in te loggen bij MijnOverheid.

Wil je iets anders wijzigen? Neem dan contact op met ons.

Hoe kan ik mijn Qii updaten?

De geldigheidstermijn van de gegevens in je Qii, is drie maanden. Wanneer je Qii verlopen is, krijg je tijdens het reageren op een woning automatisch de vraag of je jouw gegevens wil updaten.

Wil je van te voren je Qii updaten omdat er bijvoorbeeld iets veranderd is aan je inkomenssituatie? Dat kan via de Qii app.

Mijn burgerlijke staat is veranderd, hoe kan ik dat aanpassen?

Wanneer je burgerlijke staat veranderd is omdat je bijvoorbeeld net getrouwd bent, of uit elkaar bent gegaan dan moet je dit doorgeven aan de overheid. Zodra de burgerlijke staat in MijnOverheid is aangepast dan kan je Qii updaten met deze informatie.

Neem contact op met Help & Service om je Qii te kunnen updaten.

Mijn telefoonnummer of e-mailadres is veranderd, kan ik die aanpassen?

Neem contact op met Help & Service, dan helpen we je verder met het in orde maken van jouw contactgegevens.

Documenten toevoegen

Documenten uploaden.

Hoe vraag ik een SV-loon correctie aan?

Ben je in loondienst? Dan kunnen we je inkomen aanpassen wanneer je jouw SV-loon wil laten wijzigen. Log in en klik onder je inkomen op ‘Mijn SV-loon is anders’. Aan de hand van een werkgeversverklaring en loonstrook kunnen we je inkomen corrigeren.

Hoe voeg ik documenten toe aan mijn Qii?

Alleen op verzoek van een verhuurder kan je documenten toevoegen aan je Qii. Vraag een verhuurder om de benodigde documenten op te vragen in jouw Qii. Je ontvangt vervolgens een e-mail om deze op een veilige manier toe te voegen aan je Qii.

De verhuurder vraagt om een document, hoe kan ik die uploaden?

Alleen op verzoek van een verhuurder kan je een aanvullend document toevoegen aan je Qii. Vraag de verhuurder het benodigde document op te vragen dan ontvang je een uitnodiging om deze op een veilige manier toe te voegen.

Stuur nooit documenten met persoonsgegevens via e-mail als bijlage. Wij kunnen deze niet voor jou toevoegen en daarmee ook niet de bescherming van jouw gegevens garanderen.

Wie kan mijn aanvullende documenten inzien?

Alleen de aanbieder(s) die je toestemming hebt gegevens je gegevens in te zien, kunnen de geüploade documenten bekijken.

Ik weet niet zeker of ik iets goed geüpload heb in mijn Qii, kan ik dat controleren?

De verhuurder ontvangt een bericht wanneer je iets hebt geüpload in je Qii. Wil je controleren of het document goed is ontvangen? Neem dan contact op met de verhuurder.

Groepen/huishouden

Groepen/huishouden.

Hoe kan ik de samenstelling van mijn huishouden wijzigen?

Binnenkort kan je de samenstelling van jouw groep of huishouden zelf wijzigen in de Qii app.

Wil je iemand uitnodigen, ben je iemand vergeten of weet je niet zeker of je huishouden in orde is? Neem dan even contact met ons op, dan helpen we je verder.

Ik ben vergeten mijn partner/medebewoner/borgsteller uit te nodigen, kan dat nog?

Log in met je pincode in de Qii app. Klik op de deelactie van de aanbieder en klik onderaan op ‘+ Persoon toevoegen’. Selecteer welke rol de persoon krijgt die je uitnodigt (medebewoner of borgsteller), kopieer de link en klik op opslaan. Deze link verstuur je naar jouw medebewoner.

Zodra deze persoon ook een Qii heeft gemaakt, kunnen jullie samen gegevens delen.

Lukt het niet of weet je niet zeker of je huishouden in orde is? Neem dan even contact met ons op, dan helpen we je verder.

Ik zie de gegevens van mijn partner of medebewoner niet?

Dat klopt, je Qii is een persoonlijk profiel. Je kan dus niet de gegevens van je partner inzien. Wil je weten of je wel samen in een huishouden staat? Neem dan contact op ons.

Hoe verwijder ik iemand uit mijn huishouden?

Klik in de Qii app, in je deelactie, op het prullenbakje naast de naam van de persoon die je wil verwijderen.

Wanneer je een medebewoner verwijderd, dan verwijder je deze uit je huishouden maar ook uit je eerder geplaatste reacties.

Na het verwijderen van deze persoon, kan je weer gegevens delen met alleen jouw persoonlijke informatie.

Waarom kan ik niemand uitnodigen in de Qii app?

Alleen de hoofdbewoner van een huishouden kan personen uitnodigen voor het huishouden. Zie je de uitnodig knop niet in de Qii app? Dan ben je waarschijnlijk medebewoner. Vraag jouw hoofdbewoner om voor jou iemand uit te nodigen.

Inkomen

Inkomen.

Mijn inkomen klopt niet, kan ik dit wijzigen?

In je Qii staan twee soorten inkomens, het inkomen opgehaald uit het UWV en het belastinginkomen.

Ben je in loondienst? Dan kunnen we je inkomen aanpassen wanneer je jouw SV-loon wil laten wijzigen. Log in en klik onder je inkomen op ‘Mijn SV-loon is anders’. Aan de hand van een werkgeversverklaring en loonstrook kunnen we je inkomen corrigeren.

Ben je ondernemer of ZZP’er, dan kan de verhuurder het beste beoordelen welke documenten nodig zijn om je inkomen aan te passen. Neem daarvoor contact op met de verhuurder.

Wat is SV-loon?

SV-loon is het bedrag waarmee wij je jaarinkomen berekenen. Het SV-loon staat voor sociale verzekeringsloon, dus het loonbedrag voor aftrek van verschillende kostenposten. Het bedrag kan op je loonstrook een andere naam hebben dan SV-loon, zoals bijvoorbeeld SVW-loon, heffingsloon, loon LB/HB.

Wil je zelf je SV-loon berekenen? Kijk hier hoe we dat doen.

Hoe vraag ik een inkomenscorrectie aan?

Ben je in loondienst? Dan kunnen we je inkomen aanpassen wanneer je jouw SV-loon wil laten wijzigen. Log in en klik onder je inkomen op ‘Mijn SV-loon is anders’. Aan de hand van een werkgeversverklaring en loonstrook kunnen we je inkomen corrigeren.

Ben je ondernemer of ZZP’er, dan kan de verhuurder het beste beoordelen welke documenten nodig zijn om je inkomen aan te passen. Neem daarvoor contact op met de verhuurder.

Is het inkomen in mijn Qii van mijzelf of mijn huishouden?

In jouw Qii heb je ingelogd met je DigiD gegevens. Alleen jouw persoonlijke gegevens staan dus in je Qii. Wil je met iemand gaan huren, dan kunnen jullie Qii profielen aan elkaar gekoppeld worden zodat de verhuurder het gezamenlijk inkomen kan beoordelen.

Ben je ingelogd in WoningNet? Dan zie je het verzamelinkomen van de personen in jouw huishouden bij elkaar opgeteld. Het gaat om het verzamelinkomen zoals geregistreerd staat bij de Belastingdienst.

Inloggen/reageren

Inloggen/reageren.

Hoe kan ik inloggen in mijn Qii?

Je kan op twee manieren inloggen om de gegevens in je Qii te bekijken. Log in via de Qii app om je recente deelacties (reacties) te zien. Inloggen doe je met je persoonlijke pincode. Ben je jouw pincode vergeten? Neem dan contact op via het formulier onder aan de pagina.

Je kan ook inloggen via de e-mail die je hebt gekregen toen je Qii compleet was. Heb je dit bericht niet meer? Neem dan contact met ons op, dan verzenden we die opnieuw.

Waarom kan de aanbieder mijn reactie niet zien?

Wanneer je een e-mail bevestiging hebt ontvangen dat je reactie geplaatst is kan je dit ook terugzien in de Qii app. Onder het kopje ‘Gedeeld’, vind je alle actieve deelacties. Dit betekent dat de aanbieder of verhuurder deze deelacties kan zien.

Onder het kopje ‘In afwachting’, staan deelacties die momenteel niet geplaatst kunnen worden. Bijvoorbeeld omdat je nog een openstaande uitnodiging in je huishouden hebt.

Bij ‘Niet gedeeld’ vind je ingetrokken deelacties of reacties.

 

Klopt er iets niet of heb je hulp nodig? Neem dan contact op met Help & Service via onderstaand formulier.

De Qii app vraagt om een verificatiecode, maar die heb ik niet?

De verificatiecode wordt getoond na het invullen van de Qii vragen. Doorloop het gehele proces vanaf de link van de verhuurder/makelaar, dan kom je de verificatiecode vanzelf tegen. Let op dat deze code maar 10 minuten geldig blijft. Door op het grijze pijltje te drukken, verschijnt er een nieuwe code.

Wat gebeurt er met mijn gegevens bij een foutmelding of storing?

Omdat de app geen gegevens opslaat, zullen jouw gegevens verloren gaan. Het kan daarom voorkomen dat er tijdens het maken van je Qii iets verkeerd gaat en je opnieuw moet beginnen. Dat is vervelend, maar wel in jouw voordeel. We willen namelijk niet onnodig jouw gegevens bewaren.

De Qii app is niet beschikbaar?

De app maakt een connectie met de overheidsbronnen. Wanneer er een storing is bij MijnOverheid, Belastingdienst of het UWV, is de app om gegevens te verzamelen niet beschikbaar.

Waarom kan ik niet inloggen bij het UWV?

Wegens een strengere inlogmethode van het UWV, kan je alleen inloggen als de SMS-controle in je DigiD account geactiveerd is.

Ga naar DigiD.nl en log in. Onder het kopje ‘Controle via sms’ zie je ‘Actief’ of ‘Niet actief’ staan. Zorg dat de controle geactiveerd is en je telefoonnummer up to date is.

Ik kan niet inloggen in de Qii app?

Binnenkort kan je ook inloggen via je Qii app.

Ik heb geen email ontvangen om in te loggen?

Het kan zijn dat de e-mail in je spam/ongewenste map terecht is gekomen. Controleer dat eerst.

Twijfel je of je het juiste e-mailadres heb opgegeven of heb je echt geen bericht ontvangen? Neem dan contact op, dan verzenden we de e-mail opnieuw.

Verwijderen

Verwijderen.

Hoe kan ik mijn Qii verwijderen?

Wil je jouw Qii verwijderen? In de Qii app klik je bij ‘Account’ onderaan de pagina op ‘Verwijder mijn account’. Let op, je eerder geplaatste reacties worden daarmee ook verwijderd.

Kan je niet inloggen in de Qii app? Neem contact met ons op, dan helpen we je verder.

Mijn vraag staat er niet tussen

Stel een vraag.

Je ontvangt binnen 2 werkdagen antwoord op je vraag.

Qii gebruikt de informatie die je via dit contactformulier opstuurt, alleen om je bericht te beantwoorden.

Voor meer informatie over hoe Qii gegevens verwerkt, lees de privacyverklaring.

    Liever persoonlijk contact?

    Liever persoonlijk contact? Qii Help & Service zit voor je klaar. Je kunt ons bereiken via 085-0074900. Van maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 14:00.

    Footer

    Qii - veilig gegevens delen
    • Ontdek Qii
    • Zo werkt het
    • Partners
    • Help & Service

    Wettelijke informatie.

    • Privacyverklaring
    • Cookiebeleid
    • Algemene voorwaarden platform
    • Algemene voorwaarden app

    Voor jou.

    • Hoe maak ik een Qii?
    • Hoe kan ik inloggen in mijn Qii?
    • Hoe kan ik mijn Qii verwijderen?

    Terug naar top

    Om de Qii website goed te laten werken plaatsen we functionele cookies. Qii plaatst ook analytische cookies om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor jou als bezoeker. Deze cookies die Qii plaatst, gebruiken geen persoonsgegevens. Wil je meer weten, bezoek onze cookie verklaring