Dagelijks werkt Qii aan het verbeteren van het digitaal delen van persoonsgegevens tussen consumenten en organisaties. Met de MyQii app deel je als consument binnen tien minuten op een veilige manier persoonsgegevens met diverse instanties om bijvoorbeeld een hypotheek, persoonlijke lening of een huurcontract af te sluiten. In dit artikel wordt de impact van MyQii op digitale gegevensuitwisseling uitgelegd.
Qii bevordert transparantie en vertrouwen in de digitale gegevensuitwisseling met organisaties door de regie terug te geven aan de consument. De consument weet dat hun persoonsgegevens veilig worden bewaard en alleen worden gebruikt voor legitieme doeleinden. Het gebruik van de persoonsgegevens wordt gewaarborgd door Qii.
De MyQii app biedt de mogelijkheid om je gegevens te kunnen intrekken op ieder gewenst moment. Daarnaast zorgt Qii ervoor dat alle gegevens binnen een bepaalde termijn automatisch verwijderd worden. Hierdoor blijven gegevens nooit langer dan noodzakelijk beschikbaar voor een organisatie. Dit helpt bij het vergroten van het vertrouwen van de consument in organisaties.
Bij het aanvragen van leningen of om in aanmerking te komen voor een woning, worden persoonsgegevens opgevraagd. Het kan lastig zijn voor consumenten om al deze gegevens op de juiste manier te verzamelen en te delen met organisaties. MyQii zorgt ervoor dat deze ongemakken in één keer worden opgelost en de consument minder tijd kwijt is.
Daarnaast is MyQii er voor consumenten die minder digivaardig zijn. De consument wordt door alle stappen in de app geleid. Hierdoor kan iedere consument makkelijk en snel zijn gegevens ophalen. De eenvoud in gebruik zorgt ervoor dat de drempel voor het delen van je persoonlijke gegevens wordt verlaagd. Consumenten zijn daardoor in dit proces minder afhankelijk van anderen, wat hen meer regie geeft.
Door gebruik van taalniveau B1 is MyQii ook toegankelijk voor consumenten met een lager leesniveau. Daarnaast is het verzamelen van gegevens opgedeeld in duidelijke stappen, waardoor het proces makkelijk te begrijpen is. Hierdoor hoeven consumenten niet naar informatie te zoeken op de websites van MijnOverheid, de Belastingdienst en het UWV.
Wanneer consumenten financiële ondersteuning zoals toeslagen of subsidies willen aanvragen, zijn er ook persoonsgegevens benodigd. Het aanvragen van financiële ondersteuning is een complex en tijdrovend proces, vooral wanneer er meerdere aanvragen zijn. Via de dienstverlening van Qii is deze financiële ondersteuning makkelijker aan te bieden en wordt de drempel verlaagd. Hiermee draagt Qii bij aan een meer gelijke toegang tot financiële middelen.
Inloggen met een ander authenticatiemiddel dan DigiD of eHerkenning? Dat Kan straks in MyQii! Bij Qii zien we een groeiende behoefte ontstaan aan een digitale identiteit waarmee consumenten zich digitaal kunnen identificeren op eIDAS hoog niveau. Binnen Qii wordt er hard gewerkt om deze digitale identiteit beschikbaar te maken binnen MyQii, zodat consumenten bijvoorbeeld een hypotheek geheel digitaal kunnen afsluiten.
Houd voor meer informatie onze socials in de gaten. Wil je direct meer weten? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.